Fra venstre: Endre Bodahl, Martine Nerland, Camilla Halleraker og Marita Myrseth i Publicis Starcom.

Nye tilskudd i Starcoms ledergruppe: – Denne gangen var det enkelt

Endre Bodahl, Martine Nerland og Marita Myrseth har alle gått gradene i Publicis Starcom. Nå trer de inn i ledelsen.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg har ønsker å gi folk internt muligheten før vi går ut for å finne noen eksternt. Noen ganger må du se utenfor byrået, fordi du trenger et helt nytt blikk. Men denne gangen var det enkelt.

Det sier Camilla Halleraker, Managing Director i Publicis Starcom, til KOM24.

Yngre krefter

Martine Nerland, Marita Myrseth og Endre Bodahl har alle vært en del av byrået i flere år. Nå får de ulike roller i ledelsen.

Myrseth blir Director of Operations, Nerland får rollen som Business Director, mens Bodahl er tildelt en rolle som de ikke vil røpe enda.

– Endre går inn som Business Director for et nytt forretningsområde. Det kommer snart noe spennende fra oss, sier Halleraker.

Sjefen legger til at det var viktig å få inn yngre krefter i ledelsen.

– Ledergruppen vår har ikke hatt mange utskiftninger på en stund, og det er fint å få inn nye tanker rundt ting som har vært ganske fastsatt i flere år. Detter unge folk som tenker annerledes, og som har mer kontakt med det operasjonelle, sier Halleraker.

– Samtidig er det viktig å ha en balanse når det gjelder alder, og det mener vi at vi har nå, tilføyer hun.

Bodahl mener det er et kvalitetstegn at interne får sjansen på ledernivå.

– Vi er i en bransje som har veldig høy turnover. Alle vi tre har vært med i Starcom i flere år. Det viser at det er mulig å utvikle egne talenter som kan bidra til å dra lasset, sier han.

Han har utdannelse fra BI, og har jobbet i byrået siden 2018.

Marita Myrseth, Director of Operations i Publicis Starcom.
Martine Nerland, Business Director i Publicis Starcom.
Endre Bodahl i Publicis Starcom.
Camilla Halleraker, Managing Director i Publicis Starcom.

Kjenner byrået

Marita Myrseth begynte samme år som Bodahl, og har steget i gradene fra Performance Planner til rollen hun nå har fått. Også hun har utdannelse fra BI.

– Som Director of Operations får jeg ansvaret for driften av byrået, og alt som hører med. Det er stort og komplekst, men også veldig gøy. Bransjen er i stadig endring, og vi jobber for å være fremoverlent.

– Jeg har vært i Starcom lenge, og føler at jeg kjenner alle kriker og kroker i byrået, sier Myrseth.

Martine Nerland startet i Starcom i 2022. Hun har en fortid i Group M, og har også utdannelse fra BI.

– Jeg har på mange måter vokst opp i mediebyrå, sier hun.

Nå er det totalt ti som sitter i ledergruppen.

– Nå kommer disse tre inn. Har noen gått ut?

– Agnar Aldridge har gått ut av ledelsen i Starcom, og inn i en annen lederrolle internt, men det er en stund siden, sier Camilla Halleraker.

Stor utvikling

Halleraker har hatt jobben som Managing Director i fem år. Det å drive mediebyrå har ikke blitt mindre omfattende siden 2020.

– Det skjer spesielt mye på effektivisering, blant annet med bruk av KI. Vi må gjøre det vi kan for å levere like god kvalitet til kundene våre, samtidig som vi jobber raskere. 

Og selv om de er en del av et selskap med over 100 000 ansatte globalt, har Publicis i Norge 80 prosent av kundene sine her til lands.

– Prisene som folk er villig til å betale for tjenestene våre har heller ikke skutt i været, så vi må jobbe effektivt for hver eneste krone, sier hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS