Malin Moe Neeraas er ny CCO i det norske sosiale mediet Hudd, etter å ha blitt headhuntet til stillingen. Hun er også en del av DN Aspiring Women – et nettverk for noen av de mest fremragende kvinnelige lederne i norsk næringsliv.

Malin Moe Neeraas blir kommersiell toppsjef i Hudd

Hun får ansvar for den kommersielle ekspansjonen i Norge, Sverige og Danmark.

Publisert

Etter seks år som medeier og innovasjonsdirektør i teknologiselskapet Abel, går Malin Moe Neeraas inn i toppledelsen i det norske sosiale medieselskapet Hudd. 

– Jeg trives i startup-miljøet, og falt pladask for teamet og kulturen i Hudd – men også for fokuset på helse, som kan være krevende å kombinere med en så stor rolle, sier Neeraas til KOM24.

Hun forteller at hun ble tiltrukket av visjonen til gründer og daglig leder Eigil Arff Tarjem, verdiene i teamet, og det hun beskriver som «et viktig samfunnsoppdrag i selve produktet».

Skal bygge vekst i tre land

Som ny CCO skal hun lede hele den kommersielle strategien på tvers av tre markeder. Første oppgave blir å bygge opp lokale team i Sverige og Danmark.

– Jeg har vært gjennom hele den reisen Hudd nå skal ut på. Jeg vet hva som kreves – og hvilke feil man bør unngå. Jeg tar med meg både nettverk og lærepenger fra Abel, sier Neeraas.

Malin Moe Neeraas går inn i toppledelsen i Hudd, og blir ansvarlig for selskapets kommersielle vekst i hele Norden.

Plattformen ble lansert i november 2024 som en «Facebook-utfordrer», og har passert 160.000 brukere. 

– Vi har bygget et sosialt medie uten støy, klikkjag og falske profiler. Innholdet vises i kronologisk rekkefølge – og bare fra ekte mennesker i nærmiljøet ditt, sier hun.

Privat bruk er gratis, men Hudd har allerede en kommersiell modell som inkluderer betalte bedriftsprofiler, partneravtaler og kommunale kunder.

– Det finnes et enormt potensial i å koble næringsliv og nærmiljø på en trygg og meningsfull måte, sier Neeraas.

Flere norske kommuner har allerede tatt i bruk Hudd. Også KLP har gått inn som samarbeidspartner.

– Min jobb blir å bygge vekst – ikke bare i brukere og inntekter, men i samarbeid, relasjoner og impact. Jeg tror på mennesker, og business er, og vil alltid være: folk.

  • Boomerne kom først

Selv om Hudd har fått oppmerksomhet som et alternativ til globale plattformer, er det ikke de yngste som har strømmet til først.

– De som virkelig elsker Hudd er folk mellom 30 og 60. De skriver lange poster om at de har slettet Facebook og nå bare bruker oss. De er lojale og engasjerte – og det er en veldig god gruppe å lykkes med først.

Neeraas understreker at Hudd fortsatt er i en tidlig fase.

– Vi er bare ett år gamle, og allerede langt foran. Men det som kommer de neste månedene, blir minst like viktig. Det vi bygger nå, er fremtiden – ikke en kopi av fortiden.

Hun avslutter med en oppfordring:

– Hvis du ser muligheter for samarbeid, har innspill til hvordan vi kan bli bedre – eller bare er nysgjerrig: Ta kontakt med meg.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS