TV 2 inngår samarbeid med &Co – lanserer ny kommunikasjonsplattform
TV 2 lanserer i dag en ny kommunikasjonsplattform og kampanjefilm.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Filmen går under navnet under navnet «Kom nærmere».
– Vi ønsker å bruke vår posisjon som allmennkringkaster til å styrke fellesskapet, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes, i pressemeldingen.
I TV 2s nye kampanjefilm møter vi et mangfold nordmenn som alle på en eller annen måte befinner seg i sin egen boble, der egne tanker og meninger regjerer og ikke møter motstand. Under setningen «Kom nærmere» oppfordrer allmennkringkasteren til å sprekke boblene og komme nærmere hverandre.
– «Kom nærmere» er en oppfordring til oss som mennesker og som samfunn om å komme nærmere hverandre og å søke å forstå hverandre bedre. TV 2 kan bidra til dette ved å skape felles opplevelser, motvirke ekkokamre og tilby faktasjekket redaktørstyrt journalistikk, forteller Olav T. Sandnes.
«Kom nærmere» er del av en ny merkevarestrategi for mediehuset. Ifølge Albert Arli, direktør for merkevare og markedsføring i TV 2, er dette et viktig grep for å møte den økende konkurransen fra globale tek-giganter.
– Vi ser at behovet for å bygge merkevare er større enn før. I norsk målestokk er vi store, men i det globale strømmemarkedet er vi en liten utfordrer. Målet er at TV 2 skal oppleves som allemannseie, og vi ønsker å gjøre merkevaren varmere. Når vi nå forener alle våre plattformer under ett og samme merkevarelag, håper vi å styrke oss i kampen for å løfte frem norsk innhold, sport og samfunnsviktig journalistikk.
Filmen er et samarbeid mellom TV 2s Marketing-avdeling, byrået &Co./NoA og produksjonsselskapet Tangrystan.
– Filmen uttrykker at TV 2 skal være tett på menneskene i Norge, og at vi til tross for større forskjeller, tørr og vil være sammen. At noe så enkelt som å være et sted der alle er velkomne kan gjøre noe så viktig som å styrke fellesskapsfølelsen og den demokratiske samtalen, sier byråleder i &Co./NoA, Ørnulf Johnsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no