Disse norske jobbene er nominert til Cresta Awards
De TRY-eide selskapene skal forsvare Norges ære.
For tre år siden kom de norske byråene hjem fra Cresta Awards med Grand Prix, tre gull, to sølv og åtte bronse etter å ha hatt 19 vinnersjanser og året etter hadde man 13 norske vinnersjanser, TRY åtte av dem aleine, og det endte med at ANTI Hamar og TRY stakk av med hver sitt gull.
I fjor var det bare seks norske jobber på shortlist, men det ble likevel metall hjem til Norge.
For Atyp sikret norsk bronse for sin kampanje for Fosterhjem.no.
I 2025 er det POL og TRY som skal forsvare Norges ære i Cresta Awards.
Cresta awards kaller seg selv en av verdens mest prestisjefylte kreative konkurranser å vinne.
Den digitale konferansen har vært arrangert siden 1993 og årlig er det deltakere fra mer enn 70 nasjoner som deltar i konkurransen.
POL har åtte jobber på shortlist. I år er det deres jobb for Posten, The Reinfall og Change the course for KPMG som har vinnersjanser. TRY følger etter med fem jobber på shortlist med The Walking ads for Volkswagen og IKEA goes dark for IKEA.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no