POL blir Storebrands nye reklamebyrå Sammen skal Storebrand og POL styrke en merkevare som har vært en del av mange nordmenns liv gjennom mer enn 250 år.
WAL henter fra POL: Lina Aas-Eng begynner som rådgiver i WAL WAL fortsetter å satse på kreativ kommunikasjon.
– Hvorfor i alle dager skal en bransje gå sammen om å boikotte en rekke konkurranser? Det er lite som tyder på at Morgenstern klarer å få med seg bransjen på å sende inn til færre konkurranser.
Fra fjøs til folk: TINE vil få deg til å bry deg om bærekraft Selv om du ikke er interessert i kyr, så bør du være interessert i dette.
Flere norske byråer anklages for idékopiering: – Endetidstegn for bransjen Kreative ledere ber om mer selvjustis etter en rekke kampanjer med påfallende likheter.
Like som to dråper vann? POL om Hafslunds nye kampanje: – Overraskende lik vår jobb for Eviny Tidligere POL-topp mener Anorak og Hafslund har kopiert en jobb de gjorde. Hafslund sier de har hentet inspirasjon fra eget arkiv.
– Byråene må selge oss de riktige tingene, ikke gamle pakker som funka før Christoffer Sapienza og Mads Bergstrøm i DNB Creative tror det er plass til både byråer og inhouse-avdelinger i reklameverden. Hvis ting gjøres riktig.
Munkholm: – Måtte gå noen runder med oss selv Reklamen deres ble sommerens snakkis, men Munkholm innrømmer at de var litt redde for at munking ikke var for alle.
Jonas Stava går fra Pol til The Oslo Company The Oslo Company ansetter Jonas Stava i sin designavdeling.
POL blir BLÆSTs kreative partner Det norske klesmerket BLÆST har valgt reklamebyrået POL som kreativ partner for sin første merkevarebyggende kampanje.
Munkholm-jobb vinner: – Det gikk et sus gjennom bransjen – Jeg kan ikke huske sist folk gikk rundt og siterte en reklame. Så takk skal du ha!, sier ANTI-topp. Byrålederen i POL sier hun skal munke.
11:11 gjør sin første ansettelse: – Vi har lenge sett etter den rette Reklamebyrået 11:11 henter Emma Gyllenbreider fra Pol til rollen som Head of Operations.
Simon Karlsson går fra POL til Anorak Anorak ansetter Simon Karlsson som ny strateg. Karlsson kommer fra POL, der han de siste seks årene har vært en sentral del av deres strategiske team.
Munker seg til Sølvfisken: – En snakkis av en reklame Med en idé som fort kunne blitt vurdert som hakket for drøy for annonsøren, gikk Pol heller hele veien. Det ble belønnet med Sølvfisken for juli.