POL sikrer sin første Sølvfisk for året med TINE-reklame Reklamefilmen «Skikkelig tilbake» for TINE gir POL sin første Sølvfisk for året. Filmen hyller nye generasjoner som velger å vende hjem og bidra i lokalsamfunnet – på ekte TINE-vis.
Hyller hverdagsanledninger i ny kampanje Mester Grønn seneste kampanje i Selvfølgelig-konseptet tar tak i det faktum at det er mange flere blomsteranledninger enn de fleste har tenkt på, selvfølgelig. Og i stedet for én stor, lang film, ble det produsert 10 korte.
POL vant pris i Sverige I går gikk Roygalan av stabelen i Stockholm for å kåre det beste innen reklamefilm i Sverige. Der var POLs filmserie «Molding Madness» for Bring nominert i tre av fem kategorier. Det resulterte i to gull og ett sølv.
Så mye mindre tjener kvinner i norske byråer Nylig ble det kjent at kvinner har 78 prosent av lønnen til menn i WAL.. En undersøkelse viser at det er ganske vanlig at kvinner tjener dårligere i norsk byråbransje.
Antallet stuper – bare seks norske nominasjoner til årets Cresta Awards Tre byrå kjemper om heder og ære.
EM-stunt med 32 printannonser på 32 dager: – Vi angret litt etter 10-12 dager I sommer var Oda på ballen og fristet fotballsultne nordmenn med stort utvalg og dagsaktuelle startellevere gjennom hele EM.
Leder juryen og vinner nesten alle prisene selv: – Ikke bestukket noen Øyvind Waage i Per Høj tror jurylederen kan føle seg litt flau, Therese Becke i Pol synes det er synd for de andre byråene, mens TRYs Kjetil Try gidder ikke å spekulere i det engang.
Thorbjørn Ruud debuterer med utstilling: – Kjempeskummelt Etter en lang karriere som art director debuterer Thorbjørn Ruud som kunstner med en utstilling inspirert av ferieminner fra hele verden.
Her er juryen i årets DCC Ni bransjepersoner skal vudere de ulike innslagene i Digital Creative Competition.
Derfor nådde ikke POLs bidrag opp i Cannes POL hadde den siste norske vinnersjansen i Cannes Lions, men måtte nøye seg med shortlist.
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.