Her er juryen i årets DCC Ni bransjepersoner skal vudere de ulike innslagene i Digital Creative Competition.
Derfor nådde ikke POLs bidrag opp i Cannes POL hadde den siste norske vinnersjansen i Cannes Lions, men måtte nøye seg med shortlist.
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Cannes Lions: Så mange færre bidrag kommer fra Norge i år Norke byrå og annonsører skrur igjen kranene. Antall bidrag fra Norge stuper til Cannes Lions.
Danner nytt kreativt team i Pol: – Ikke tilfeldig – Folk tenker kanskje nå at «jøss, nå var han heldig» – og det er jeg fult klar over, sier Johnstad
DNB lover Supersommer Nå forenes markedsføringen til DNBs person- og bedriftskunder i kampanjen SuperSommer.
Kreatørduo går fra NORD DDB til Pol – Pol er tross alt et av Norges mestvinnende byråer gjennom tidene.
Talentene fra Kristiania og POL mestvinnende på Gullkalven Torsdag kveld ble den største studentkonkurransen innen kreativ kommunikasjon arrangert for 34 gang.
Oda svarer på Nicolai Tangens middagsinvitasjon til Elon Musk med humoristisk annonse Nicolai Tangen inviterer Elon Musk på kul reinsdyrmiddag. Oda inviterer DN-lesere på en litt rimeligere variant.
Gullkalven er på pengejakt og søker hjelp fra bransjen: – Ekstremt viktig Prisutdelingen Gullkalven klarte å sette sammen et styre, men trenger nå økonomiske midler for å arrangere.
Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
Fra tenåringsmor til Årets forretningskvinne – DNB løfter fram egne kunder i ny kampanje I DNBs nyeste kampanje løfter banken frem noen av sine egne bedriftskunder, for å inspirere og motivere flere til å starte egen bedrift.
Morgenstern og Finn vant Gullfisken for andre året på rad Reklamefilmen «Barnevogn» vant Gullfisken under reklamebransjens feiring lørdag kveld.