Norges største mediehus har funnet en helt ny distribusjonskanal for nyheter: I speilene hos frisørkjeden Cutters.
Norges største mediehus har funnet en helt ny distribusjonskanal for nyheter: I speilene hos frisørkjeden Cutters.

VG og Cutters inngår samarbeid

Norges største mediehus har funnet en helt ny distribusjonskanal for nyheter: I speilene hos frisørkjeden Cutters.

Publisert

– Vi er alltid på jakt etter nye flater og formater for å nå ut med journalistikken vår. Cutters' frisørkonsept er svært populært over hele landet. Hver dag sitter flere tusen kunder foran speilene mens de blir klippet, og speilene har integrerte skjermer som vil vise nyheter og oppdateringer fra VG, sier Hilde Gammelsæter, markedssjef i VG, i en pressemelding.

Cutters har på kort tid vokst til å bli en av Nordens ledende frisørkjeder, med 120 salonger i Norge, Sverige og Finland. Kjeden er kjent for sitt tidsbesparende konsept med rask og god hårklipp til fast pris, og er den første i Norge som har implementert speil med skjermer i salong.

– I et stadig mer polarisert og uoversiktlig nyhetsbilde ser vi det som verdifullt å kunne bidra til distribusjon av redaktørstyrte medier. Våre speilskjermer er en unik kommunikasjonsplattform, hvor vi fanger oppmerksomheten til tusenvis av mennesker hver dag, og da vil vi fylle den med godt innhold, sier Morten Mikkelsen, kommersiell direktør i Cutters.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS