TikTok: En plattform med politikk, men uten politikere? «Denne uken kom nyheten: Departementene og Stortinget forbyr TikTok på tjenestetelefoner, og samme beskjed får folkevalgte i flere av landets kommuner. TikTok, som var en av suksessformlene fra det danske valget i høst, er nå i hardt vær i Kongeriket Norge», skriver Christian A. Schjelderup.
Sendte gravøl til influensere som promo for TV-serie Gikk for et utradisjonelt format da de skulle markedsføre en TV-serie.
Høyesterett hyret inn PR-byrå i forgiftningssaken Høyesterett har hyret inn et kommunikasjonsbyrå for å bistå i sakene knyttet til dommer Jens Edvin Andreassen Skoghøy.
Julie skal «grave» etter gull i Tolletaten – Det blir utrolig spennende å være «gravejournalist» i egen etat. Målet er å være med å kunne sette agenda gjennom å identifisere saker som vil være av allmenn interesse og nytte for folk der ute.
Modolf Moen er ny kommunikasjonssjef i Arbeid & Inkludering – Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med våre medlemsbedrifter.
Widerøe om VM-sponsing: – Skulle vi tatt avgjørelsen i dag kan det tenkes at vi hadde gjort en annen vurdering Til tross for at mange skygger banen har noen aktører valgt å opptre som annonsører i medienes VM-dekning. Likevel vil de ikke assosieres direkte med mesterskapet i Qatar.
Flere influensere kunne hente ut millionlønn i fjor Funkygine og Sophie Elise gjør store byks i inntekten. Varner-arving, Julie Varner troner fortsatt på topp.
NRK uten sponsorer til fotball-VM: – Trakk seg like før start NRK skulle opprinnelig ha sponsorer til sine VM-sendinger. På mesterskapets andre dag bekrefter de derimot at de ikke har noen.
Narvesen får reklame-kritikk: – Kan ikke gjøre annet enn å legge seg flate Narvesen sier kampanjen spiller på humor og tar stressende hverdagssituasjoner på kornet: – Vårt mål var å få kundene til å trekke på smilebåndet og det vet vi at vi klarte, svarer de.
Amnesty blir TV 2s eneste VM-sponsor. Dette gjør VG og NRK Menneskerettighetsorganisasjonen Amnesty blir TV 2s eneste sponsor under fotball-VM i Qatar. NRK og VG vil fortsette med normale sponsoravtaler til sin dekning av mesterskapet.
Elisabeth Skarsbø Moen er ny direktør for samfunnskontakt og kommunikasjon i Ruter – Hun kan hjelpe oss til å posisjonere oss i et marked i endring, der vi må kommunisere godt med våre kunder og omgivelsene.
Lyko med sjakk-relatert og leken helside: – En merkevarebyggende aktivitet for oss – Dette var en mulighet til å skape oppmerksomhet rundt en kategori det ikke snakkes så mye om, sier markedssjefen om intim-stuntet.
#BookTok sprenger etterspørsler på bøker over natten Bøker som er flere år gamle, kan bli superpopulære igjen på grunn av videoer delt på TikTok.
Retorikk-ekspert mener SAS-sjefen fremsto ekte og ærlig, men lite strategisk – Ekte følelser er bra i politikken, men for investorer er det viktig med en fast og sterk atferd, sier Jens Elmelund Kjeldsen.
Oslo-politiet kjente ikke til Bhatti-post på Facebook før masseskytingen Islamisten Arfan Bhatti postet 14. juni en Facebook-post som kan tolkes som en oppfordring til drap på homofile. Oslo-politiet sier at de ikke kjente til det.
PwC kjemper om de beste hodene: Lanserer egen reality TV-serie «The Associates» har premiere mandag og alle de ti episodene slippes samtidig.
Viktig med åpenhet i vanskelige saker: – Vi må stå i det – Vi har nulltoleranse når det gjelder mobbing og seksuell trakassering. Og det er viktig for oss å være tydelige i kommunikasjonen, men det aller viktigste er ikke hva vi gjør eller sier kommunikasjonsmessig, men hva vi faktisk gjør.
Utviklerkrise for norske mediehus – Millionlønninger i bransjen – Når produktsjefen sier at lønnspresset er veldig høyt, så må dere tro på det.