
Blir ny direktør for Performance Marketing i dentsu
Dentsu trapper opp sin satsing på Performance Marketing og har nå utnevnt Inge Hofstad Kjeilen til å lede alle tilknyttede fagområder på tvers av dentsu.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Kjeilen kommer fra stillingen som leder for effektmåling (Data Science) i dentsu, og går nå inn i en ny stilling som overordnet leder for fagområdene betalt søk, sosiale medier og søkemotoroptimalisering (SEO).
Kjeilen var også jurygeneral for Performance Awards som hadde utdeling i april 2025.
– Dette er en utrolig spennende tid å jobbe innen Performance, da fagfeltet er noe helt annet enn det var for få år siden. Annonsørene som vinner fram i dag, er de som evner å se helheten. Min bakgrunn innen digital markedsføring kombinert med effektmåling av både mediekjøp og merkevareeffekt gir meg en stor forståelse for hele kundereisen fra før første kontakt til kjøpstidspunkt sier Kjeilen, i pressemeldingen.
Ifølge Nordic CMO survey publisert i Kampanje nylig er Performance Marketing det fagområdet der annonsører i størst grad foretrekker byråhjelp og ekstern rådgiving.
Kun 20 prosent av selskapene spurt oppgir at de håndterer dette internt.
– Det at så mange annonsører foretrekker å benytte ekstern kompetanse og byråer til dette fagområdet, vitner om hvor forretningskritisk og komplekst det har blitt. Her har vi i dentsu en enorm styrke med fagavdelinger som evner å se helheten på tvers av all media, med sterkt fokus på å holde seg oppdatert innen alt av AI og øvrig utvikling innen faget, mener Kjeilen.
Inge Hofstad Kjeilen tiltrer i den nye stillingen umiddelbart, men vil også videre fortsatt ha en viktig rolle innen effektmåling for kunder av dentsu.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no