– Dette er ikke en reaksjon på en kritisk situasjon Dentsu omorganiserer og tilbyr sluttpakker til ansatte.
Her er vinnerne av MarTech Awards 2025 Disse stikker av med gull, sølv og bronse når ANFO deler ut MarTech Awards for fjerde år på rad.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Try Opt danket ut UM – får Vy-kontrakt verdt opptil 300 millioner kroner Etter fire år med UM bytter Vy byråpartner. Try Opt går seirende ut av en av de største mediekonkurransene i offentlig sektor – med en ramme som er mer enn doblet siden sist.
Slik sier Vipps unnskyld for tæppe-tabben Etter at mange Vipps-brukere ikke fikk tæppe på barer, valgte Vipps å be om unnskyldning – med et frekt glimt i øyet midt på Olaf Ryes plass.
Ny studie avslører: dette gir høyest reklameoppmerksomhet Alle annonsører vil ha folks oppmerksomhet. Denne studien avslører hva som faktisk fungerer.
TRY Opt danket ut sju byråer – fikk medieoppdraget fra IMDi Åtte byråer kjempet om rammeavtalen. Nå er det TRY Opt som får håndtere mediekjøpet for direktoratet de neste årene.
Dentsu om timingen til ny influenser-satsing: – Var nå det passa! Norge er det 43. landet der Dentsu setter i gang prosjektet «Dentsu Influence». Målet er å gjøre valget av influenser-samarbeid «tryggere» for merkevarer.
Dentsu vurderer å selge sin internasjonale virksomhet Deres mange hundre ansatte i Norge kan få nye eiere.
Mediebyråforeningen lanserer prognose – markedet opp 2 prosent hittil i år Mediebyråforeningen lanserer for første gang en egen prognose for medieomsetningen.
– Merkene har sluttet å snakke for de er redde for å bli beskyldt for grønnvasking Snart vil et flertall av nordmenn ha en bærekraftig livsstil, viser undersøkelse. Men bransjepersoner savner kommunikasjon fra bedriftene.
Dentsu vinner gigantavtale med BMW i hele Europa BMW Group har valgt dentsu som sin mediepartner i 23 europeiske markeder – inkludert Norge.
Wavemaker forsvarer millionavtale med Vegvesenet – vinner for tredje gang Fem byråer kjempet om Statens vegvesens trafikksikkerhetsmillioner. Nå fortsetter Wavemaker som byråpartner for tredje gang – i en avtale verdt opptil 120 millioner kroner.
Dentsu-topp tror Cannes-konkurrent vil tvinge seg fram – Jeg har problemer med å se at det er et positivt regnestykke for de fleste norske byråer eller selskaper, sier Paal Fure om kostnadene ved å sende folk til Cannes.
Endrer praksis etter omdiskutert reklame Ingen hadde søkt om tillatelse til å henge opp Meny-plakatene på St. Hanshaugen i Oslo. Stian Jansen i Carat sier at de stolte på utleieren som sa at alt det formelle var i orden.