Dentsu-topp tror Cannes-konkurrent vil tvinge seg fram – Jeg har problemer med å se at det er et positivt regnestykke for de fleste norske byråer eller selskaper, sier Paal Fure om kostnadene ved å sende folk til Cannes.
Endrer praksis etter omdiskutert reklame Ingen hadde søkt om tillatelse til å henge opp Meny-plakatene på St. Hanshaugen i Oslo. Stian Jansen i Carat sier at de stolte på utleieren som sa at alt det formelle var i orden.
Blir ny direktør for Performance Marketing i dentsu Dentsu trapper opp sin satsing på Performance Marketing og har nå utnevnt Inge Hofstad Kjeilen til å lede alle tilknyttede fagområder på tvers av dentsu.
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Dentsu-topp forventer fire prosent vekst i reklamemarkedet i 2025 TV er fortsatt en svært attraktiv kanal, men det er blitt svært mye vanskeligere å plassere reklame der.
Reklamemarkedet til værs i vinter – har økt med 270 mill. Påsken flyttet seg til april og vipps ble vinteren mye bedre.
Dette er vinnerne av Performance Awards 2025 Performance Awards hedrer årets beste prestasjoner – og i år satte konkurransen rekord med hele 87 innsendte bidrag.
Byråkampen 2024: Publicis slo konkurrentene i jakten på mediemilliarden Mediekontoer verdt 1,4 milliarder kroner var i spill i 2024. Dette er de store vinnerne på det norske markedet.
Ny satsing fra dentsu: – Skalerer ytterligere Dentsu Norge rapporterer en tredobling av aktivitet innen vekstrådgivning i 2024. Nå oppretter byrågruppen en ny konsulentvirksomhet, dentsu Strategy, for å løfte vekst- og strategirealisering til et nytt nivå.
Birgitte Borkenhagen Flåten er ny Managing Director for Merkle Norge – Jeg gleder meg til å ta fatt på lederoppgaven.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.
Forlater dentsu etter 8 år – begynner i ny rolle i Nordea Etter åtte år i dentsu-nettverket, der han sist var Head of Performance, tar Geir Stokland Vikane steget videre til Nordea Liv og Pensjon som Digital Sales & Engagement Manager.
Merkle henter kundeansvarlig fra Knowit: – Fortsatt ustabilt marked Dentsu-byrået Merkle har ansatt Thale Kannert Håmo, tidligere seniorrådgiver og kundeutvikler i Knowit, som ny kundeansvarlig.
Paal Fure mener 2025 blir «repeating» – men heldigvis ikke på alle måter Ribbe hos lillebror, en Spotify-liste for julen og mål om flere vennemiddager preger CEO-ens høytid.
Derfor mener de at små bedrifter bør ta markedsføring alvorlig med én gang Mange små aktører nedprioriterer markedsføring når de har ambisjoner om å vokse. Markedsdirektørene selv mener flere bør tenke annerledes.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
– Har rett og slett blitt mye vanskeligere å være CMO enn tidligere Ricardo Cuilenheim i dentsu står bak det faglige opplegget i Veivalg 1. Deltakere fra flere ulike byråer får bryne seg på oppgaver og diskutere problemstillinger sammen.