Martine Fraas er det nyeste tilskuddet i Salesforce.

Går fra Dentsu til Salesforce

Martine Fraas går inn i rollen som digitalrådgiver i Salesforce.

Publisert

Fraas kommer fra stillingen som sosiale medier-leder i Dentsu, der hun de siste to årene har ledet SoMe-teamet deres.

Fraas har bakgrunn innen kommunikasjon og PR fra Edith Cowan University i Australia, og har bygget karrieren i skjæringspunktet mellom salg, markedsføring og teknologi. 

Etter noen år i design- og mediebyråer, ble hun hentet til Facebook-hovedkvarteret i Irland, der hun som partner manager jobbet tett med norske byråer, med særlig ansvar for GDPR, personvern og datadrevet markedsføring.

Hun fulgte deretter med over Nordsjøen da Facebook byttet navn til Meta og flyttet til Oslo-kontoret, før hun ble hentet til Dentsu som rådgiver for noen av Norges største annonsører.

– Jeg har alltid vært nysgjerrig på hvordan vi kan bruke data til å forstå både nye og eksisterende kunder bedre. Å omsette innsikt i faktiske salgs- og markedsføringsresultater har vært en rød tråd i alt jeg har gjort. Nå føler jeg litt at ringen er sluttet, sier Fraas i en pressemelding.

Overgangen til Salesforce beskriver hun som et naturlig steg inn i martech-universet – og et gjensyn med et selskap hun har hatt et øye til lenge.

– Jeg var faktisk på en salgskonferanse i San Francisco tilbake i 2017, og da fikk jeg en omvisning i Salesforce Tower. Det gjorde inntrykk! Jeg har fulgt med siden, og da muligheten dukket opp igjen, måtte jeg bare si ja, sier hun.

Martine har allerede hatt sine første uker med onboarding, som har tatt henne til det europeiske hovedkontoret i Dublin. Der fikk hun også møte gamle kollegaer som nå har gjort samme overgang fra Meta til Salesforce.

– Det er en skikkelig god match for meg. Jeg trives i store, internasjonale tech-miljøer, og Salesforce legger virkelig til rette for å bygge kompetanse fra dag én. Nå gleder jeg meg til å bruke den erfaringen jeg har fra byrå- og annonseverdenen til å bli en best mulig partner for store Salesforce-kunder som Circle K, Norgesgruppen, Hurtigruten og Hydro.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS