Hadeland Glassverk fikk prisen Årets merkevarebygger. På scenen, fra venstre, Egil Sundet i Designindustrien, Sofia Sandblom og Marita Krogh fra Hadeland Glassverk, eier Atle Brynestad, Maud Bugge fra Hadeland Glassverk og Ragnhild B. Grytten i Designindustrien.

Hadeland glassverk kåret til årets merkevarebygger

Publisert

– Vi er veldig stolte over at vi raskt har klart å ta en sterk posisjon innenfor belysning, i et marked som er veletablert og relativt konservativt. Vi har hatt sterkt fokus på å segmentere belysning, både mot hyttemarkedet, private hjem og prosjekt/spesialdesign. Dette ser vi at vi har lyktes svært godt med, sier markedssjef i Hadeland Glassverk, Sofia Sandblom i en pressemelding.

De stakk av med kåringen årets merkevarebygger under Designindustriens bransjedag på Bristol i Oslo, onsdag.

De andre nominerte var Flokk og Northern

Etter at Hadeland Glassverk, som feirer 260-årsjubileum i år, gjenopptok produksjonen av lamper, krystallkuler og andre belysningsprodukter for tre år siden, har salgspilen pekt mot taket. I fjor steg omsetningen i dette segmentet med hele 200 prosent.

I dag har Hadeland Glassverk nesten 100 forhandlere på belysning i Norge, og jobber med en rekke ulike interiørarkitekter, interiørdesignere og lysdesignere i både inn- og utland. Glassverket samarbeider også tett med nøye utvalgte merkevareambassadører, som Renate Lorentzen, Marianne Haga Kinder, Ann Christin Johnsen og Ingvild Bottenvik.

«I løpet av kort tid har Hadeland Glassverk klart å ta en sterk posisjon på belysning i Norge. Bedriften viser fram dyktige ansatte og deler fra deres arbeidshverdag på Norges eldste glassverk gjennom film og foto, hvor arbeidsprosessen dokumenteres fra glassmasse til ferdig produkt. Bedriften jobber strategisk med influencere, interiørdesignere og ambassadører i egne sosiale mediekanaler,» står det i juryvurderingen.

Powered by Labrador CMS