Josimar ute med neste uttrykk i «The flip side of football»-kampanjen
– Vår jobb er å løfte frem Josimar som en av de få kritiske røstene i fotballen.
Josimar og Supernordic Creative Studio lanserer en ny fire siders annonse i kampanjen «The Flip Side of Football».
Denne gangen møtes Donald Trump og Gianni Infantino i Oval Office på side 1–2, før scenen brytes av ICE-agenter som arresterer en ung kvinne på side 3–4. Som alltid står kun ett ord i annonsen: JOSIMAR. Bildene gjør resten.
Uttrykket promoterer Josimars desembernummer – med storsatsing på USA-VM 2026.
Her går Josimar tett på forholdene i Florida og California, fra udokumenterte innvandrere og supportere til menneskerettighetsorganisasjoner og politikere.
– Norge er endelig tilbake i et VM, men vi må ikke glemme skyggene som ligger over mesterskapet. I årets siste nummer møter vi mennesker som frykter et VM brukt som propaganda – og et ICE som kan slå til når som helst, sier Lars Johnsen, journalist og utgaveansvarlig i Josimar, i en pressemelding.
Erik Heisholt i Supernordic Creative Studio sier dette om jobben de har gjort:
– Når det fra FIFA sin side begynner å ligne mer på VM i smisking enn i fotball, trenger verden medier som faktisk våger å stille spørsmål. Vår jobb er å løfte frem Josimar som en av de få kritiske røstene i fotballen – i et uttrykk som er så enkelt og tydelig som mulig.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no