I denne kampanjen ønsker Ice å snakke til foreldre spesielt, som er usikre på når det er riktig å gi barnet sin første smarttelefon.

Ikke så dum likevel? Ice vinner Sølvfisken for september

En dumtelefon blir starten på noe fint, og gir Ice og Morgenstern Sølvfisken for september.

Publisert

I reklamefilmen møter vi en gutt som får noe helt annet enn det han ønsker seg: en dumtelefon. Men det som først ser ut som en katastrofe, blir starten på noe fint.

Resultatet er en kampanje som juryen beskriver som «en vakker fortelling som tar oss med på en nostalgisk reise til en skjermfri barndom».

Se vinnerfilmen lenger ned i saken.

Sølvfisken:

Januar: TRY for IKEA

Februar: WAL for Altibox

Mars: Morgenstern for Kreftforeningen

April: POL for Stranda

Mai: Smeh for Felleskjøpet

Juni: TRY for Flytoget

Juli: Pol for Ringnes/Munkholm

August: Morgenstern for Maxbo

September: Morgenstern for Ice

– Det er i alle fall sånn vi husker det når vi ser månedens Sølvfisk-vinner, skriver juryen i sin begrunnelse.

De trekker fram både historien og håndverket:

– Ice sin film om gutten som får en såkalt dumtelefon er en klassisk, men helstøpt reklamefilm, med fantastisk casting og en nydelig produksjon. Historien varmer hjertet til enhver forelder med dårlig samvittighet for å ha dyttet en underholdningsmaskin i hendene på barna sine.

Kreativt team i Morgenstern er Anders Muurman Holm, Sebastian Lien Prestø og André Gidoin. 

– Kanskje en klassisk filmfortelling ikke var så dumt likevel? avslutter juryen.

Ice ønsker med kampanjen å treffe foreldre som står midt i mobil-dilemmaet.

– Det Ice kan tilby er et alternativ til foreldre som vil ha kontakt med barna sine, uten at de distraheres av smarttelefonens mange fristelser. Og da er kanskje ikke en dumtelefon så dumt? skriver byrået Morgenstern om kampanjen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS