Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Skousen ønsker velkommen til enkelt I samarbeid med Morgenstern har Skousen lansert et nytt kommunikasjonskonsept for det norske markedet.
Morgenstern og Kreftforeningen vinner Sølvfisken for mars: – En meget godt tenkt film Morgenstern går til topps i mars med kampanjefilmen «En dårlig dag for kreften» for Kreftforeningen.
Stemplet forretningsmodellen som døende. Dette svarer reklame-toppene Ahead-sjef Kjetil Botten Skogly mener reklamebyråene er nødt til å legge om driften sin. Dette svarer konkurrentene.
Disse deltar i «8 minutes of Change» Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) inviterer til «8 Minutes» 14. mai. Tretten deltakere får hver åtte minutter til å dele sitt syn på endring – personlig, profesjonelt eller samfunnsmessig.
Anders Holm gleder seg til å pusse båt i påsken – Påsken brukes best i en støvete seilbåthavn i Drammensfjorden.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
– 9 av 10 av disse KI-annonsene er ren søppel OpenAIs nye bildegenerator vekker både begeistring og bekymring i bransjen. – Skrekkblandet fryd er kanskje dekkende, sier kreativ leder Anders Muurman Holm i Morgenstern.
Rentenerver i reklame-Norge: – Om kaken krymper, tar vi en større bit! I dag får vi vite om renten går ned, blir som i dag eller i verste fall kommer til å gå opp. I reklamebyråene venter man i spenning.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Prisras for Morgenstern på ANFO Effekt: – Helt fantastisk! Byrået hadde en fin kveld, og satser på å følge opp på Gullblyanten neste uke.
Studenter konkurrerte om den «dumleste» sjekkereplikken Under en mappevisning hos Morgenstern fikk studenter 48 timer til å løse en reell SoMe-brief for Deli de Luca og Dumle. To team gikk til topps med en idé om å finne den «dumleste» sjekkereplikken til valentinsdagen.
Slik får du jobb som kreatør Etablerte kreatører deler sine erfaringer og meninger om hvordan man kan lykkes i yrket.
Morgenstern tok sin tredje Gullfisk på rad: – Jeg turte ikke å håpe på det en gang Fulltreffer igjen! Morgenstern sikret seg Gullfisken for tredje år på rad – kreatørduoen Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø kan nå kalle det en tradisjon.
Morgenstern vant Gullfisken 2024 Reklamebransjens store prisfest er over, og TV 2-seerne har stemt frem Morgenstern for Ice som årets Gullfisken-vinner. Premien? Reklameplass på TV 2 til en verdi av én million kroner.
Jakter sin tredje strake Gullfisk: – Mentalt forberedt på alt Kan noen stoppe Morgenstern? Med fem nominasjoner har byrået store sjanser for nok en triumf.
Mills lanserer nye filmer og nytt design for Vita Hjertego’ Det nye designet er utviklet for å underbygge sunnhetsposisjonen og samtidig gi økt fokus på smak, mens de nye filmene snakker til hjertet.
– Faget er vanskeligere, men folka som utøver det er viktigere enn noen gang «Er vi som jobber i markedsføringsbransjen masochister?», spør Camilla Kim Kielland, byråleder og rådgiver i Morgenstern reklamebyrå, i dette innlegget.