11:11 med fem vinnersjanser i årets Epica Awards: – Ekstra stolte! Se alle de norske vinnersjansene i årets Epica Awards her!
Morgenstern bryter loven om kjønnsbalanse Et styre som ikke oppfyller lovkravet til kjønnsbalanse, kan ikke fatte gyldige vedtak – og i ytterste konsekvens føre til tvangsoppløsning. Nesten ett år etter fristen bryter reklamebyrået fortsatt loven, men lover å rydde opp før jul.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
Smeh og Morgenstern deler på månedens jobb for september – Tøft gjort av Oda å ta tak i dette, sier juryen om Smehs jobb. – Noe av det beste jeg har sett på TV på flere år, blir det sagt om Morgensterns jobb.
– Hvorfor i alle dager skal en bransje gå sammen om å boikotte en rekke konkurranser? Det er lite som tyder på at Morgenstern klarer å få med seg bransjen på å sende inn til færre konkurranser.
Morgenstern kutter i antall konkurranser de vil være med i – Vi vil konkurrere mot de beste og ikke kaste bort tid og penger.
Smeh henter duo fra Morgenstern Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg blir seniorteam i Smeh.
TRY og Morgenstern deler på Norsk Tipping-avtale Denne uken ble det kjent at Norsk Tipping har valgt nye byråpartnere innen reklame, design og strategisk merkevarerådgivning.
Ikke så dum likevel? Ice vinner Sølvfisken for september En dumtelefon blir starten på noe fint, og gir Ice og Morgenstern Sølvfisken for september.
Flere norske byråer anklages for idékopiering: – Endetidstegn for bransjen Kreative ledere ber om mer selvjustis etter en rekke kampanjer med påfallende likheter.
Tar et oppgjør med reklame-nostalgi:– Alt var faktisk ikke bedre før Podkasten «Ny brief!» er tilbake med ny sesong, og i en av høstens første episoder tar Ring 2-duoen Alexander Gjersøe og Per Kristian Voss Halvorsen et oppgjør med holdningene om at alt var bedre før.
VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Morgenstern etter mediestormen: – Vi ønsket oppmerksomhet, men ikke slik Byråleder Camilla Kim Kielland i Morgenstern svarer på kritikken etter at byrået utviklet ideen bak Aschehougs omstridte stunt.
Morgenstern står bak Aschehoug-lureriet Forlagssjef i Aschehoug bekrefter overfor KOM24 at ideen om å sende inn fiktive spørsmål til norske avisers samlivsspalte, kom fra Morgenstern.
FINN og Vend klar med nordisk reklamekampanje Fire merkevarer i fire land samles i en ny kampanje utviklet av Morgenstern.
Morgenstern ansetter Lottie Smith som ny produsent – Hun var litt «hard to get», men endelig sa hun ja.
Maxbo treffer spikeren – og banner seg til Sølvfisken Maxbos nye reklamefilm «Vi må snakke om Eli» går til topps i august. Med humor, frustrasjon og en forbilledlig hovedrolle, bygger Morgenstern videre på «Klart du kan»-universet.
Man blir gæren av vonde møbler I en ny kampanje som går live i dag, fortsetter Møbelringen å invitere folk inn i komfortsonen.