Norske merkevarer deler seg i Meta-spørsmålet Nettrafikken stuper, salget faller – men Northern Playground nekter å gi annonsekroner til Mark Zuckerberg. Power holder fast ved Meta, mens Vipps flytter annonsekronene hjem.
– Omdømmet vårt er et viktig forsvar når det stormer Etter et år med boikottrop, metandebatt, melkemangel og høy medieinteresse har TINE erfart hvordan strategisk kommunikasjon bidrar til å bygge tillit – både internt og eksternt.
Åpenbart for oss – men ikke for alle «Da meldingen fant veien til VGs redaksjon, begynte snøballen å rulle», skriver pressesjefen i SAS om hvorfor de dropper Freia-produkter.
Krigen angår tross alt ikke meg. Eller angår den oss alle? «Det kan se ut som man hopper på toget til PR-stasjonen når den ene bedriften etter den andre slenger ut russiske varer av butikker eller poster det ukrainske flagget.», skriver Jørgen Bakken.
Lush blir anti-sosialt - fra og med fredag vil alle SoMe-kontoer være inaktive Snur ryggen til Facebook, Instagram, TikTok og Snapchat - for å skape et tryggere miljø for brukerne sine.
Premier league-stjerner med sosiale medier-boikott Krever at noe blir gjort i kampen mot rasisme. Skal holde seg vekke fra sosiale medier i fire dager.