MFU innstilles: – Uforsvarlig å fortsette Nytt reklameforbud gjør det uforsvarlig å fortsette, mener Matbransjens Faglige Utvalg (MFU).
Nytt reklameforbud kan bety slutten for MFU: – Avvikles mest sannsynlig Den nye forskriften som forbyr markedsføring av usunn mat og drikke rettet mot barn, kan bety kroken på døra for Matbransjens Faglige Utvalg (MFU). Det sier utvalget selv i en kommentar til KOM24.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Han skal lede juryen i Kundeservice Awards – Vi tror at denne måten å kåre på gir større læringspotensial for bransjen.
Ingen fellelser i FIM på snart to år – Vi er ikke så bekymra 2023 blir et sonderingsår for FIM der de skal finne seg selv.
Stor oppslutning om å begrense reklame for usunne varer rettet mot barn Både Nasjonalforeningen for folkehelse og Forbrukerrådet mener barn er for dårlig beskyttet mot reklame for usunne varer. De krever sterkere lut.
ANFO-advokat: – Regelendringene må rette seg mot innsamling og bruk av personopplysninger, ikke markedsføringskanalen «Påstanden om at målrettet markedsføring er uheldig og uønsket, fremstår som korrekt, men mangler viktige nyanser».
ANFO-advokat: AdTech – hva nå? «Det er overraskende at leverandørsiden innen AdTech ikke har satt større fart for å utvikle et større utvalg av produkter som er akseptable med hensyn til GDPR», skriver Carsten Gunnarstorp.