Politikere må bygge merkevaren sin – én like om gangen Politikere som ikke tør å by på seg selv, har tapt kampen om de unge velgerne lenge før stemmesedlene telles opp, mener SoMe-profil Kornelia Minsaas.
PR-topp om Høyre-strategi: – Det så ut til å fungere en stund Guri Størvold og Leif Iversen er ikke i tvil om at Høyre har slitt kommunikasjonsmessig i det siste. Men alt kan fortsatt snu.
Håkon Bergseth går til Storm Samfunn – Jeg gleder meg til å jobbe politisk og strategisk i Storm, sier Bergseth.
Dette sier samferdselsministeren om antall kom-folk i Vegvesenet – Etaten er en av Norges mest omtalte virksomheter.
AUF om lignende leserinnlegg: – Både naturlig og bra Flere representanter fra Arbeiderpartiets ungdomsparti står som forfattere bak nesten identiske innlegg i ulike aviser.
Forrige valg ga kriseresultat. Disse endringene har Ap gjort nå Kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet, Emma Svarva Giskås, reiste blant annet til England for å delta i Labours valgkamp i fjor.
Mener både Ap og Høyre har tatt «kjedelige» valg: – Latskap De to største partiene i Norge har begge gått for trygge og forutsigbare alternativer når det kommer til slagord, ifølge eksperter.
SV er første parti ut: Her gjør de narr av Høyres nye slagord Høyre sa de forventet å bli gjort narr av. Nå er allerede den første kampanjen her.
Høyres ikke-slagord startet som en vill idé – nå forbereder de seg på å bli gjort narr av Ingen vil ta på seg æren for Høyres nye, manglende slagord. Men de er sykt stolte over resultatet.
Mener politikernes krisekommunikasjon svikter: – Viser ikke handlekraft Norske politikere omtaler dagens sikkerhetssituasjon som den mest alvorlige siden andre verdenskrig, men kommunikasjonen deres speiler ikke alvoret, mener Lasse Aasan Lehre i Kruse Larsen. Høyre etterlyser tydeligere krisekommunikasjon fra regjeringen, mens FrPs Sylvi Listhaug vil ha mindre prat og mer handling.
Mads Fremstad blir ny kommunikasjonsrådgiver for Høyres stortingsgruppe Han kommer fra KS, hvor han har vært rådgiver for politikk og kommunikasjon og jobbet med KS-leder Gunn Marit Helgesen. Før dette var han politisk reporter i TV 2 Nyhetene, ABC Nyheter og Oppland Arbeiderblad.
Ny leder for kommunikasjon og samfunnskontakt i BIL Anne-Kathrine Bergh er ansatt som leder for kommunikasjon og myndighetskontakt i Bilimportørenes Landsforening (BIL).
Erna-rådgiveren: – Listhaug har vært på hugget Cato Husabø Fossen uttaler seg om Fremskrittspartiets kommunikasjon, og hvordan Høyre og Erna Solberg kan utfordre dem.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Ekspert om Høyres strategi: – De sier to ting samtidig FrP har passert Høyre på målingene. Hvordan kommuniserer de to partiene ulikt?
Rekordhøye prisøkninger før Black Week: Nå vil politikerne stramme inn Nye markedsføringsregler skulle sikre reelle pristilbud, men prisene er rekordhøye før Black Week. Nå varsler politikerne grep for å stoppe prisjuks.
Derfor har de åpne kundelister Flere PR-byråer velger å ikke gå offentlig ut med kundene sine. For Storm Samfunn og Kruse Larsen er det en selvfølge at alle skal få se hvem de jobber med.