Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Kan et selskap ta ansvar? «Det siste halvåret har svenske Aftonbladet avkledd Hennes & Mauritz og deres returordning for klær. Hvorfor fortsetter vi å tro på det H&M sier om egen grønnhet?», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Morsom kommunikasjon – men skal man le eller gråte? «Det er riktig nok et par uker siden Helge Skivenes skrev at bærekraftskommunikasjon er kjedelig. Jeg så den litt sent. Heldigvis – eller kanskje dessverre – er bærekraft alltid dagsaktuelt», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Begrepet bærekraft trenger en relansering «Bærekraft gått fra å være en demokratisk verdi til å bli et slogan.», skriver Jørgen Bakke Fredriksen og Linda Thorsteinsen.
Oslo kommune med Insta-suksess av kildesortering Fikk 17,000 flere følgere i løpet av ett år bare ved å forklare hvordan man kildesorterer.