Fra «drittintervju» til kreativ leder i Smood Social Sølvi Mobakken er ny kreativ leder i Smood Social. For ett år siden trodde hun drømmejobben glapp etter et intervju hun selv beskriver som «ræva». Nå har hun fått tilliten til å lede den kreative satsingen i byrået.
Fikk nei på jobbsøknad – hyller reklamebyrået offentlig Et personlig avslag fra Bennett fikk Anne-Katrine Megård til å hylle reklamebyrået på LinkedIn. Nå setter hun ord på noe mange opplever.
Fikk betalt under jobbintervjuet: – Burde bli bransjestandard Betalte jobbsøkere for tiden de brukte på casearbeid under ansettelsen av ny markedsfører – nå høster selskapet ros.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.
Rekrutteringskampanjen har resultert i smått utrolige 600 søknader Klar for en ny måte å søke jobb på? Smidesang & Lyng snur opp ned på tradisjonelle intervjuer ved å la jobbsøkerne ta kontroll. Resultatet overrasker.
Når rekruttering skader omdømmet «Jeg er ikke, og vil mest sannsynlig aldri bli, en god ambassadør for bedriften som fikk meg til å føle meg som en idiot.», skrive Lise Sjøblom.
Kritisk til evnetester i jobbsøking: – Ikke kast bort kandidatens tid Tidligere kommunikasjonssjef synes personlighets- og evnetester er bortkastet tid og at de i hvert fall ikke burde være et krav for å «fortjene» et intervju.