Presseforbundet trekker reklame etter voldsdom: – Uheldig, men vi reagerte raskt En av filmene i den nasjonale kampanjen for å styrke unges tillit til journalistikken må trekkes tilbake. Årsaken er at en av de medvirkende er dømt for vold.
Unge mister medietillit – nå svarer hele bransjen med kampanje Onsdag lanseres en felles nasjonal kampanje for å styrke unges tillit til journalistikken. – Det er gode grunner til at bransjen nå står sammen, sier generalsekretær i Norsk Presseforbund, Elin Floberghagen.
Ingen av disse barna kommer noen gang til å bli journalist MBL bruker KI-genererte bilder av barn i annonsekampanje, men har ikke merket kampanjen.
Ingen fellelser på snart to år: Dette sier norske influensere om FIM Norske influensere sier de trenger en tilsynsordning. Men selv etter flere år i drift har mange av dem fortsatt knapt hørt om FIM.
Podkast vokser raskest i Norge Annonseinntektene for podkasts har det siste året økt med hele 60 prosent, noe som gjør lydmediet til den raskest voksende annonsekategorien i 2021.