Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
Influensere utfordrer mediene: – Vi har fått en femte statsmakt Influensere inntar den politiske arenaen. Podkaster og TikTok-format endrer valgkampens dynamikk, og utfordrer medienes tradisjonelle rolle.
Klar tale til annonsører: – Forstå effekten i print Staffan Hultén mener at man ikke må glemme papirbasert markedsføring.
– Ikke lag løsninger for meg som annonsør. Lag de heller sammen med meg Marketingmanager i SPAR, Martin Munthe-Kaas, sparte ikke på kruttet da han snakket foran mediebransjen.
De gode historiene som ikke blir plukket opp av media – har de likevel livets rett? «Å få redaksjonell omtale i et medielandskap preget av stadige endringer er lettere sagt enn gjort. Men betyr det at gode historier må vike – eller må bedrifter og næringsliv rett og slett se etter andre måter å få ut budskapet sitt på? », skriver Kristine Hagerup Thorstensen.
Ta mediene og deg selv på alvor – dropp pressemeldingen «Å sende den samme teksten til mange redaksjoner er som regel oppskriften på irriterte journalister og dårlig utbytte», skriver Trygve Wille Jordheim.