POL blir Storebrands nye reklamebyrå Sammen skal Storebrand og POL styrke en merkevare som har vært en del av mange nordmenns liv gjennom mer enn 250 år.
71 av 106 styremedlemmer er menn En gjennomgang av 25 av landets største reklame- og PR-byråer viser at bransjen henger langt etter lovkravene om kjønnsbalanse. Hos flere er styrerommene fortsatt rene mannsklubber.
– Byråene må selge oss de riktige tingene, ikke gamle pakker som funka før Christoffer Sapienza og Mads Bergstrøm i DNB Creative tror det er plass til både byråer og inhouse-avdelinger i reklameverden. Hvis ting gjøres riktig.
VG ble lurt av sitt eget reklamebyrå Morgenstern har i en årrekke vært reklamebyrået til VG. Nå viser det seg at de står bak PR-stuntet som lurte mediehuset – og som VG selv har måttet avpublisere.
Svensk byrå på plass i Norge – varsler nordisk satsing Svenskene ser på sine nye norske partnere som Yin & yang.
11:11 gjør sin første ansettelse: – Vi har lenge sett etter den rette Reklamebyrået 11:11 henter Emma Gyllenbreider fra Pol til rollen som Head of Operations.
Susanne Svendsen er tilbake som byråleder: – Det er en enorm frihetsfølelse Skal lede storsatsing fra Bergen. Men innrømmer at det siste året har vært blytungt.
Nå blir han Pol-Moe: – Vanskelig å si nei Hans Moe forlater Publicis Kitchen og blir ny rådgiver i Pol – som nettopp har flyttet inn i nye lokaler midt i sentrum.
Har fått ny prestisjejobb i gigantbyrå – Vi har jo verdens kuleste jobb og det bør jo føles også at det er det.
Store kutt i Kitchen etter at de mistet Elkjøp-avtalen – Vi må gjennomføre en nedbemanning som følge av at Elkjøp forlater oss.
Folio løp fra konkurrentene – beviste at de er «Raskere enn banken» Ny bankutfordrer etablerte kommunikasjonskonseptet «raskere enn banken» en gang for alle, da verdens raskeste parasprinter, Salum Kashafali, stilte med eget lag i Holmenkollstafetten.
Store omorganiseringer på gang i JCP PRAD – men ingen hast med å jakte ny byråleder – Vi jobber som mange andre byråer med å tilpasse oss markedet best mulig.