Kommunikasjonsrådene jeg ville gitt deg – om jeg ikke var redd for å såre deg «Sier du beklager uten å beklage? Blir du sur når folk ikke oppfatter budskapet ditt? Tror du ikke at folk ser at ChatGPT skriver postene dine? Her er kommunikasjonsrådene jeg ville gitt deg om jeg ikke var redd for å såre deg», skriver Cecilie Stenbakk Alstad.
Redaksjonell omtale får ny kraft gjennom KI-søk «Søkevanene våre endres fundamentalt. I stedet for å klikke seg gjennom Google-resultater, får vi nå sammendrag og svar direkte fra ChatGPT, Copilot og andre AI-verktøy», skriver Thea Rustad og Simen Aukland i TRY Råd.
Derfor er redaksjonelle medier viktigere enn noensinne «Ikke bare er det ekstra viktig å støtte redaksjonelle medier i den utviklingen vi ser i verden rundt oss i dag. Men redaksjonelle medier er også et riktig i valg i svært mange sammenhenger for å oppnå topp-resultater i markedsføringen av produkter og tjenester», skriver Tor Arne Sandholt i dette innlegget.