Kaja Iversen, Performance Marketing Manager i TRY Opt.

Kaja Iversen er ny Performance Marketing Manager i TRY Opt

– TRY har vært et byrå jeg har fulgt med på og beundret i flere år.

Publisert

– Jeg søkte meg til TRY Opt fordi jeg har en sterk interesse for performance marketing og har alltid vært fascinert av den analytiske delen av markedsføring. 

Det skriver Kaja Iversen i en e-post til KOM24. Hun kommer fra rollen som Junior Brand Manager i Orkla.

– Jeg liker å jobbe datadrevet, teste og optimalisere, og det å kunne kombinere kreativitet med tydelige resultater er noe jeg virkelig trigges av. TRY har i tillegg vært et byrå jeg har fulgt med på og beundret i flere år. 

– De er kjent for høy faglig kompetanse og sterke kreative leveranser, og det var derfor et naturlig sted for meg å ønske å starte karrieren. Det å få muligheten til å lære og utvikle meg i et så sterkt fagmiljø, sammen med dyktige kolleger, var en stor motivasjon for å søke jobben, skriver Iversen.

I rollen som Performance Marketing Manager blir hun en del av sosiale medier-teamet, og kommer hovedsakelig til å jobbe med kampanjer i kanaler som Meta (Facebook og Instagram), Snapchat, TikTok og LinkedIn. 

– Fremover vil jeg ha ansvar for å sette opp, overvåke og optimalisere kampanjer for ulike kunder, med mål om å skape best mulig resultater. Det innebærer å analysere data, gjøre kontinuerlige justeringer og identifisere nye muligheter for å sikre høy ytelse og god effekt. Jeg gleder meg til å få dypere innsikt i ulike bransjer, samarbeide tett med både kunder og kolleger, og hele tiden lære mer.

Iversen har en bachelor i digital kommunikasjon og markedsføring, og en master i digital kommunikasjonsledelse fra BI. 

– Gjennom studiene har jeg fått en solid teoretisk forståelse for digital markedsføring, kommunikasjon og analyse. Ved siden av studiene har jeg også hatt flere relevante jobber og internships. 

– Blant annet jobbet jeg som intern i Schibsted Partnerstudio, hvor jeg fikk innsikt i hvordan det er å jobbe på tvers av kunder og prosjekter i et byråmiljø. Det siste året har jeg jobbet i Orkla ved siden av studiene, hvor jeg har fått verdifull erfaring med innsiktsarbeid, utvikling av interne trackingsystemer og arbeid med kjente merkevarer på tvers av Norden. Her fikk jeg også god trening i å jobbe strukturert, samarbeide på tvers av avdelinger og bruke data aktivt for å støtte beslutninger. Alt dette tar jeg med meg inn i min nye rolle i TRY Opt.

Sander Landmark, som er sosiale medier-sjef i byrået, skriver følgende om ansettelsen av Iversen:

– Performance-teamet i TRY går en spennende høst i møte, med en rekke prosjekter for nye og eksisterende kunder på trappene. Vi er derfor veldig glade for å få med oss Kaja på laget! Hun bringer med seg sterk faglig interesse, nye perspektiver fra sin rykende ferske mastergrad, relevant erfaring fra Schibsted Partnerstudio og Orkla – og ikke minst den proaktiviteten og det engasjementet vi aktivt leter etter.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS