☀️Sommerpraten:
Pål Rune er ikke i tvil om hva som blir sommerens høydepunkt
Kommunikasjonssjefen i Gjensidige har flere prosjekter på gang. I tillegg til å bli foreldre igjen, har han og samboeren plantet 1 500 epletrær.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer.
I tillegg får vi blant annet høre hva deres mest minneverdige sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.
I dag er det Pål Rune Eklo, kommunikasjonssjef i Gjensidige, som svarer i Sommerpraten.
– Hva gleder du deg mest til i sommer?
– Jeg skal bli pappa for tredje gang i juli, så det er sommerens store høydepunkt!
– Hva er det rareste eller mest minneverdige du har opplevd på ferie?
– De feriene der en virkelig føler på at en ikke skal noe, eller må noe, til et gitt tidspunkt. Der en bare er. Da finner jeg roen.
– En av disse var en kitecamp i bushen i Mexico. To uker i hengekøye, uten mobildekning, det anbefales! Det var bare å legge bort mobilen og klokka ved ankomst. Noe så basalt som å stå opp når en våkner, spise når en er sulten og gå til sengs når en er trøtt – uten å ha en eneste ting en skal rekke til et gitt tidspunkt, i 14 dager - det var en detox fra en digital og travel hverdag og en a-ha opplevelse som jeg husker lenge.
– Hvem i bransjen har imponert deg det siste året?
– Internt i Gjensidige er det min gode kollega Arne Voll fra Bergen. Et PR-maskineri uten sidestykke, år etter år i snart en mannsalder i Gjensidige.
– Utenfor Gjensidige synes jeg Fredrik Solvang er modig og fremoverlent i måten han stadig videreutvikler et ganske så slitt konsept som debattprogram på TV er.
– Uten å nevne noen fra ditt eget arbeidssted, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?
– Oslo Pride sin TRYGG-kampanje rørte meg. Jeg har helt ærlig ikke tenkt over at noe så enkelt som en liten pin eller et bånd kan bety så mye, ikke bare under Pride, men hele året.
– Så nå har jeg skaffet meg et regnbuebånd til adgangskortet mitt.
– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
– Være fremoverlent og tørre å utfordre etablerte sannheter. Jeg tror alle kommunikasjonsavdelinger har godt av å bli røsket i av og til.
– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?
– Det må bli «Jon bli bonde»! Vi har kjøpt oss gård på Verdal i Nord-Trøndelag, hvor vi har plantet 1 500 epletrær og skal lage eplemost og sider. Det er starten på det som forhåpentligvis skal bli bygdas første fruktgård. Selv om jeg er oppvokst på gård, er læringskurven, ikke er bratt, men loddrett!! Jeg kjenner meg godt igjen i Jon sine utfordringer som skal læres, fikses og løses på løpende bånd.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no