Nye logoer i TU Media.

TU og Digi får ny visuell identitet

Den nye identiteten er utviklet i samarbeid med det internasjonale merkevare- og designbyrået Kurppa Hosk.

Publisert

Nettstedene TU og Digi har fra i dag et nytt visuelt uttrykk. Med det markerer Teknisk Ukeblad Media et nytt kapittel i sin over 170 år lange historie.

– Dette handler ikke bare om design, men om å ta med oss det beste fra historien og gjøre det tydelig for dagens brukere – i en tid der teknologi, data og innsikt blir stadig viktigere, sier Nina Sofie Ellingsen, kommersiell direktør i TU Media, i en pressemelding. 

Hallvard Bache (Kurppa Hosk), Nina Ellingsen (TUMedia), Dean Breaker (TUMedia), Henrik Fjeldberg (Kurrpa Hosk), Caroline Solheim (Kurppa Hosk), Benjamin Gaupset (Kurppa Hosk) og Kjersti Magnussen (TUMedia).

Den nye profilen er nå tatt i bruk på Tu og Digi og rulles fortløpende ut i TU Medias øvrige redaksjonelle og kommersielle flater.

– Å jobbe med TU Media har vært et superspennende samarbeid, hvor vi sammen har forent 170 års historie med et fremtidsrettet visuelt uttrykk, sier Hallvard Bache, Sr. Product Owner/Account director i Kurppa Hosk. 

De har gjennom prosessen utforsket merkevarens kjerne og identitet, og omsatt dette i en visuell helhet. Den nye profilen bygger bro mellom teknologihistorie og fremtid, og skal signalisere en klar retning for mediehuset videre.

– Resultatet vi ser er en tydeligere, mer relevant og engasjerende merkevare, sier Bache.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS