
TU og Digi får ny visuell identitet
Den nye identiteten er utviklet i samarbeid med det internasjonale merkevare- og designbyrået Kurppa Hosk.
Nettstedene TU og Digi har fra i dag et nytt visuelt uttrykk. Med det markerer Teknisk Ukeblad Media et nytt kapittel i sin over 170 år lange historie.
– Dette handler ikke bare om design, men om å ta med oss det beste fra historien og gjøre det tydelig for dagens brukere – i en tid der teknologi, data og innsikt blir stadig viktigere, sier Nina Sofie Ellingsen, kommersiell direktør i TU Media, i en pressemelding.

Den nye profilen er nå tatt i bruk på Tu og Digi og rulles fortløpende ut i TU Medias øvrige redaksjonelle og kommersielle flater.
– Å jobbe med TU Media har vært et superspennende samarbeid, hvor vi sammen har forent 170 års historie med et fremtidsrettet visuelt uttrykk, sier Hallvard Bache, Sr. Product Owner/Account director i Kurppa Hosk.
De har gjennom prosessen utforsket merkevarens kjerne og identitet, og omsatt dette i en visuell helhet. Den nye profilen bygger bro mellom teknologihistorie og fremtid, og skal signalisere en klar retning for mediehuset videre.
– Resultatet vi ser er en tydeligere, mer relevant og engasjerende merkevare, sier Bache.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no