– Navneskiftet er en konsekvens av vår endringsreise, sier konsernsjef i KildeGruppen, Magne Nordgård.
Christian Bedsvaag
Hamar Media skifter navn: – Signaliserer bedre den rollen vi ønsker å ta fremover
Denne artikkelen er over to år gammel.
Fredag melder Hamar Media at de skifter navn til Kilde.
Kilde:
Kilde (formelt KildeGruppen AS) er en familie av selskaper innen medier og kommunikasjon med sterk forankring og eierskap i Innlandet. Total teller selskapet 150 årsverk med en årlig omsetning på rundt 300 millioner kroner, fordelt på virksomhetsområdene nyhetsformidling og kommunikasjon.
– Med Kilde utfordrer vi etablerte perspektiver og posisjonerer oss for å bidra inn i fremtiden. Navneskiftet er en konsekvens av vår endringsreise og signaliserer bedre den rollen vi ønsker å ta fremover – som en evig kilde til muligheter, sier konsernsjef Magne Nordgård, i en pressemelding.
Kilde har sitt historiske utspring i avisvirksomhet, som gradvis har utviklet seg til et bredere spekter av tjenester i et medie- og kommunikasjonslandskap. Nå står også ambisjonen om å synes og utgjøre en forskjell i utviklingen av Hamarregionen og Innlandet sterkt.
– Derfor har vi landet på et navn som ikke binder oss til en spesifikk bransje som media, eller som er begrenset av et stedsnavn.
Kommunikasjonsvirksomheten er samlet i AspireGruppen, bestående av ANTI Hamar, Fortell Innholdsbyrå, Flisa Trykkeri og Spire kommunikasjon.
Kilde skal være en viktig støttespiller for datterselskapene og merkevarene i familien, og gjennom disse ta ledende regionale posisjoner innen nyhetsformidling, kommunikasjon og rådgivning.
– Det er engasjementet, kreativiteten og motet hos de ansatte i selskapene i Kilde-familien som er vårt største konkurransefortrinn, og som vil drive innovasjon og utvikling fremover.