- Det er spennende å være en del av kampanjen og jeg synes det er kult at Hedvig tenker nytt, sier student Maja Lian Jæger.
- Det er spennende å være en del av kampanjen og jeg synes det er kult at Hedvig tenker nytt, sier student Maja Lian Jæger.

Forsikringsselskap satser på det motsatte av utendørsreklame: – Spennende

Forsikringsselskap lanserer nytt annonseringsformat tilpasset Covid-19.

Publisert

Det svenske forsikringsselskapet Hedvig blir stadig større i det norske markedet. Nå lanserer de et nytt annonseringsformat med mål om å nå studenter, som er en av selskapets kjernemålgrupper, opplyses det om i en pressemelding.

Det nye formatet «Inside of Home», hvor forsikringsannonser er montert i ekte hjem, er tilpasset en tid hvor vi for alvor har kontakt med omverdenen gjennom skjerm.

Da koronaviruset begynte å spre seg over hele verden falt medieutgiftene på tradisjonell reklame betydelig. Et av formatene som ble hardest rammet da folk begynte å bo hjemme, var utendørsannonsering.

Mange land, inkludert de nordiske landene, kjemper fortsatt med den andre bølgen av viruset, og den nåværende situasjonen fikk det kreative teamet hos Hedvig til å komme opp med det motsatte av OOH-reklamer.

- Vi lever i en tid der hverdagen vår tilbringes bak lukkede dører, samtidig som hjemmene våre har blitt offentlige gjennom digitale møter. Denne kampanjen er for en generasjon som er flittige brukere av annonseblokkering, men som samtidig har en mer åpen tilnærming til reklame enn eldre generasjoner. Denne annonsen prøver ikke å lure noen - den er rett frem. Forhåpentligvis vil kampanjen få oppmerksomhet både gjennom leilighetsvinduer og Zoom, Facetime og andre digitale tjenester, sier Rebecca Lundin, markedsdirektør i Hedvig i meldingen.

Rebecca Lundin, markedsdirektør i Hedvig.
Rebecca Lundin, markedsdirektør i Hedvig.

I sin første fase er «Inside of Home»-kampanjen satt opp i utvalgte studenthjem i Bergen, og kampanjeperioden varer i to uker.

- Det er spennende å være en del av kampanjen og jeg synes det er kult at Hedvig tenker nytt. I tillegg ser det bra ut på veggen og gir litt ekstra kroner til studentbudsjettet, sier Maja Lian Jæger, geologistudent ved Universitetet i Bergen i samme melding.

Hedvig ble lansert i Sverige i 2018 og i Norge sommeren 2020. Hedvigs ønsker skiller seg fra de tradisjonelle forsikringsselskapene og har et stort fokus på brukeropplevelse og service basert på gjensidig tillit. I 2021 lanserer Hedvig i Danmark, og selskapet har mål om videre ekspansjon i Europa.

Powered by Labrador CMS