Celine Ugland Brudeseth, Jakob Hoberg, Wenche Klundseter og Linn Engesvik skal styrke DNX og rådgivning. Her sammen med lederne Tonje Nordan, Hege Kosberg og Andreas Hatlevik.

DN styrker innholdsbyrået DNX og nytt rådgivningsteam

De nyansatte har bakgrunn fra blant andre VG Partnerstudio og Trigger.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Ved årsskiftet startet fire nye ansatte i Dagens Næringslivs kommersielle avdeling, opplyses det om i en pressemelding.

– Rivende utvikling

Jakob Hoberg blir strategisk rådgiver med ansvar for innsikt og Wenche Klundseter blir strategisk rådgiver med kommersielt ansvar for DNs «Fremtidsprosjekt».

Linn Engesvik er ny innholdsprodusent i innholdsbyrået DNX, og Celine Ugland Brudeseth blir senior prosjektleder i DNX.

- Vi hadde flere hundre søkere på de utlyste stillingene. Etter en lang og grundig prosess kom vi fram til denne kvartetten – og er utrolig glade for at de valgte oss, sier Hege Kosberg, direktør for reklame og kommunikasjon og legger til:

– Deres lange og brede erfaring fra medie- og byråverden tilfører oss viktig kompetanse våre kunder vil nyte godt av.

DN fikk som andre mediehus og mange norske selskaper en kommersiell nedtur med korona-pandemien som lammet markedet i mars 2020. I pressemeldingen opplyser DN at siden august har kundene vendt tilbake og etterspørselen økt.

Samtidig har DN utvidet den kommersielle satsningen sin gjennom DNX og det nye DN Rådgivning.

- DN er i rivende utvikling, også kommersielt, sier Hege Kosberg.

Nye prosjekter

- Gjennom 2020 fikk vi understreket at innovasjonskraft og kompromissløst fokus på kvalitet trigger kundene og DNs publikum, også under en pandem. Gode digitale formater og studiosendinger i DN- kontekst vekket stor interesse, og flere DN Studio er planlagt for 2021, sier DNX- leder Tonje Nordan.

Samtidig har DN-huset flere nye prosjekter som det nye rådgiverteamet jobber tett med partnere og kunder på.

- Innsikten i DN-huset er unik, og da snakker jeg ikke bare om vår dype kunnskap om våre egne lesere og brukere, sier DN Rådgivnings leder Andreas W. Hatlevik, men også om norsk samfunns- og næringsliv. Kombinasjonen gjør at vi kan tilby våre kunder enda bedre kampanjer og prosjekter. 2021 blir spennende, avslutter han.

Powered by Labrador CMS