DNB med ny vri på #huninvesterer-kampanjen
Kampanjen lanseres i oppdatert versjon med ny drakt.
Oppdaterte tall viser ifølge DNB at kapitalgapet mellom kvinner og menn fortsatt er stort i Norge.
Menn har blant annet 1 656 milliarder mer i bruttoformue enn kvinner, skriver de i en pressemelding.
– Kapitalgapet er fortsatt stort, men det er store, positive bevegelser i spare- og investeringsmarkedet de seneste årene. I 2025 ser vi at kvinner øker sin aksjeformue mer enn menn, sier markedsdirektør, Eirik Landsend Henriksen.
DNB fortsetter å kaste lys på tematikken, ved å hente opp lanseringsparolen fra 2019: «Vi kan ikke styre verden, hvis ikke vi eier den».
– Det ligger en stor kraft i #huninvesterer og måten det kraftsamler kvinner rundt viktige økonomiske tema. Vi ønsker at flere kvinner skal ta det første, eller neste, steget inn i investeringsmarkedet for å ta økt eierskap over sin økonomi, sier markedssjef for personmarkedet, Erik Krogh.
Årets kampanje fronter fem sterke kvinner som eier og styrer sin verden.
Også i år fremheves store tekstlinjer med økonomiske ulikheter innen formue, fond, aksjer og pensjon. Arbeidet er en intern produksjon av DNB Creative, med kreatør Mads Bergstrøm og kreativt ansvarlig Mette Olsen i spissen.
– De store tallene om kapitalgapet har i alle år vært viktig for å kapre oppmerksomhet og vekke følelser i målgruppen. Samtidig er en viktig del av vår jobb å tilgjengeliggjøre inspirasjon, kunnskap og løsninger, i form av tester, artikler, arrangementer, eller Spare-appen, sier Krogh.
I oktober sparkes den årlige turnéen av #huninvesterer-arrangementer i gang, og gjennom syv uker besøkes 27 ulike steder i hele Norge.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no