Ny intern storproduksjon fra DNB DNB ga seg selv jobben med å lansere en av de største pensjonskampanjene på mange år.
– Byråene må selge oss de riktige tingene, ikke gamle pakker som funka før Christoffer Sapienza og Mads Bergstrøm i DNB Creative tror det er plass til både byråer og inhouse-avdelinger i reklameverden. Hvis ting gjøres riktig.
Bulder går i strupen på DNB – fyrer av i kundeutbytte-debatten Bulder bruker sosiale medier for å markere seg i debatten om kundeutbytte, og retter samtidig et stikk mot konkurrenten DNB.
Rentekommunikasjon: – Dette er nok et særnorsk fenomen Slik jobber de norske bankene med kommunikasjonen når Norges Bank kutter renten.
– Vi må bruke all vår kreative kraft for fange folks oppmerksomhet DNB bruker over en halv milliard i året på markedsføring. Slik prioriterer de pengebruken.
Partnerstudio lanserer nytt spill på VG – DNB er første kunde ut Spillet er en helkommersiell, norsk variant av den populære ordsuppen, kjent fra blant annet New York Times.
Tidligere statssekretær Erling Laugsand blir ny senior næringspolitisk rådgiver i DNB Erling Laugsand har blitt ansatt som senior næringspolitisk rådgiver i DNBs divisjon for næringspolitikk.
Nådde millioner av nordmenn med Snap-filter Nordmenn elsker å snappe på 17. mai. Det utnytter annonsørene til det fulle.
– Åpenbart det mest komplekse og krevende jeg har vært med på Vibeke Lewin jobbet som kommunikasjonsdirektør i DNB da oppkjøpet av Sbanken ble et faktum. Noe av det som ble gjort tenker hun fortsatt på den dag i dag.
Åpner opp om Sbanken-oppkjøpet: – Visste at de ville bli fly forbanna Kommunikasjonsfolk fra både DNB og Sbanken fikk nok å hanskes med da oppkjøpet ble et faktum.
Trump-sitat ble reklamegrep: – Ikke alle får «et lite lån» av pappa – Trump er jo kjent for å si mye idiotisk, så ideen om bytte ut MAGA med oppsiktsvekkende ytringer kom rimelig kjapt, sier Schibsted Media.
Hele Norge tæpper (bortsett fra Hans-Egil) I en ny kampanje som skal fortelle om den nye mobilbetalingstjenesten «Tæppe med Vipps», stiller DNB og TRY et av livets virkelig store spørsmål: Hva betyr det egentlig «å tæppe med mobil»?
DNBs nye kom-direktør har stått i kriser før: – Runda hele håndboka Liselotte Lunde ser fram til å ta fatt på nye oppgaver i DNB, og tar med seg flere erfaringer fra sin gamle jobb i Oda.
Liselotte Lunde er ny kommunikasjonsdirektør i DNB Hun kommer fra en tilsvarende rolle i Oda og begynner i banken 24.februar.