Publicis har lansert sin egen valgkamp for Meny
Det er ikke bare politikerne som er på valg i disse tider. Sammen med Publicis Kitchen har MENY akkurat lansert det store Lokalmatvalget.
Lokalmatvalget er et nasjonalt initiativ der om lag 100 utvalgte lokalmatprodukter stiller til valg i kampen om å bli kåret til Folkets Matskatt. Startskuddet gikk 19. august og samtlige matskatter er godt over sperregrensa.
Det er Publicis Kitchen som står bak ideen.
Det melder byrået i en pressemelding.
– Vi ønsket å gjøre noe som skapte engasjement og begeistring for MENY sine Matskatter. Det er et enormt tilfang av lokale produsenter som tar vare på tradisjonene. Dette bidrar til matmangfoldet i Norge, og følgerskarene til de enkelte produktene er store, forteller AD Kjetill Storstein Nybø, i pressemeldingen.
Hele 82 produkter stiller til valg, fordelt på mellom fem og ti kandidater fra hver region i landet. Det har ført til mange lokale stemmer og stor valgdeltakelse.
– Over hele landet har produsenter satt i gang små, lokale valgkamper for egne produkter. Dette har skapt stort engasjement både i bygder og byer, og viser hvilken posisjon lokalmat har hos folk, fortsetter Nybø.
Markedsdirektør i MENY, Jørgen Normann-Larsen, er helt satt ut av den gode responsen og er stolt over å heie fram det store mangfoldet hos norske produsenter.
– Lokalmat blir en stadig mer sentral drivkraft i fremtidens mat-Norge. Med Lokalmatvalget ønsker vi å heie fram og støtte alt det spennende som spirer og gror på matfronten i hele landet, sier Normann-Larsen.
Produsentene bidrar til et rikere utvalg i butikkene, flere unike kvalitetsprodukter, bedre utnyttelse av norske råvarer og til å holde distriktene levende.
– Allerede fra dag én var interessen så stor at serveren fikk problemer. Per nå har over 150 000 vært inne på landingssiden, og over 30 000 stemt. Enda er det noen dager til valget er over.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no