TRY kjøper konsulentselskapet Mars

Dagen etter at det ble kjent at TRY må kvitte seg med minst 20 medarbeidere blir det kjent at de kjøper konsulentselskap.

Publisert

– Mars har imponert oss i flere år. Boken «Raketter og rebeller» som også har blitt oversatt til engelsk er et viktig metodeverk som brukes i en rekke norske virksomheter innen merkevarestrategi. «Mars-skolen» med Kirsti og Monna i spissen representerer noe vi trenger mer av i bransjen. Mars skal fortsette som eget selskap med egen kunder, men gjennom dette får TRY økt kunnskap og Mars får økt kapasitet, sier styreleder Sindre Beyer i en pressemelding.

Mars er et konsulentselskap, som i tillegg til å drive rådgiving også har tatt på seg å øke metodekompetansen innen merkevareledelse.

Kompetansebygging har vært en sentral del av Mars sin forretningsstrategi fra begynnelsen av. Det skal Mars fortsette med. Sammen med TRY lager Mars en digital versjon av kursrekken sin.

– At vi nå blir en del av det ledende kommunikasjonshuset i Norge er veldig spennende. Sammen med de ulike delene av TRY-huset kan vi gjøre mer av det vi liker best og jobbe på tvers av fagretninger uavhengig om inngangsdøren er strategi for sin egen del, eller reklame, design, kommunikasjon eller teknologi, sier daglig leder Kirsti Rogne.

– Prosjektet vårt ble for stort for oss. Sammen med TRY rekker vi mye, mye lenger og bredere.»


Powered by Labrador CMS