
Zaptec kutter i kommunikasjons- og markedsteamet
Teknologiselskapet har slått sammen tre avdelinger til én samlet enhet. Det betyr at folk må slutte.
Etter nærmere tre år som global SoMe-sjef i Zaptec, sto Luisa Pinzon plutselig uten jobb. Det sa hun i et intervju med KOM24, hvor hun bekreftet at hun egentlig ikke hadde tenkt å slutte.
Nå bekrefter teknologiselskapet nedbemanning etter at kommunikasjons- og markedsteamet er redusert fra 16 til 10 ansatte.
Zaptec ønsker ikke å kommentere detaljer rundt individuelle arbeidsforhold eller interne prosesser, men bekrefter at det har skjedd organisatoriske endringer i kommunikasjonsavdelingen.
– Tidligere i år slo vi sammen tre avdelinger – kommunikasjon, brand og marketing – til én samlet enhet, skriver Oscar Tjåland, kommunikasjonsspesialist i Zaptec, i en SMS til KOM24.
Målet skal ha vært å styrke det strategiske arbeidet med merkevare og kommunikasjon, og sikre mer helhetlig samhandling på tvers av fagområdene.
– Slike omorganiseringer er en naturlig del av det å være et vekstselskap i en bransje i rask utvikling, skriver han videre.
Zaptec bekrefter at seks stillinger er kuttet etter avdelingssammenslåingen. Teamet består i dag av ti personer.
– Sammenslåingen medførte noen endringer i teamet, men vi har et solid og kompetent miljø på plass, skriver Tjåland.
KOM24 har også stilt spørsmål knyttet til de finansielle resultatene for første kvartal 2025, der Zaptec meldte om et netto finansresultat på minus 13 millioner kroner.
– Dette har ikke ført til noen bred nedbemanning, men vi har – som alltid – et bevisst forhold til kostnader og prioriteringer. Når det er sagt, har selskapet styrket likviditeten og ser lyst på fremtiden med en god ordrebok og gode forutsetninger for sterk vekst, avslutter Tjåland.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no