Her er vinnerne på Medieprisen 2025!
Se listen med alle vinnerne.
(Steen & Strøm - Oslo): I kveld er det duket for Medieprisen 2025.
Totalt skal det deles ut priser i sju ulike kategorier, deriblant mediestrategi, mediekreativitet, mediekampanje og medieeffekt.
I tillegg skal årets medieselger og «best in show» kåres. Det blir også delt ut en hederspris.
Det hele arrangeres av Mediebyråforeningen og Meidaforum.
I denne saken finner du oversikten med alle som er på shortlist. Nedenfor ser du vinnerne:
Mediekampanje
Gull: Orkla Home & Personal Care, Schibsted ASA og OMD med «Dyppet i Lano»
Sølv: Intersport, Amedia Innholdsbyrå, FLOKK Media og Brand Metrics med «Hvordan Amedia og Intersport fikk hele Norge på glid»
Bronse: Orkla, P4 Radio Hele Norge AS, OMD og Både Og med «Grandiosa brukte radioens store fortrinn på en helt unik måte da de lanserte ny reklamelåt på ni radiokanaler samtidig!»
Mediekreativitet:
Gull: Volkswagen, PHD Norge, MMG og Try med «The Walkning Ads»
Sølv: Fabel Lyd AS, WAL og Mood Communication med «Fabel – tjuvlytting 2.0»
Sølv: Stø AS, Publicis Starcom og Anorak med «Leg på mobil»
Diplom: Stranda, dentsu X og POL med «Big in Japan»
Medieeffekt
Gull: Lyse Tele, Publicis Starcom og Morgenstern med «ice vinner Black Week igjen!»
Sølv: Gjensidige, OMD og Anorak med «Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består»
Bronse: Specsavers, EssenceMediacom og JCDecaux med «Vekst mot strømmen: Hvordan dominere og vokse i et fallende marked»
Diplom: Telia Norge AS og EssenceMediacom med «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett»
Mediestrategi
Gull: Telia Norge As og EssenceMediacom med «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett»
Sølv: Coop og WAL med «Slik ble Extra hele Norges fiskelykke»
Bronse: Volkswagen, PHD Norge, MMG og Try med «The Walking Ads»
Diplom: Lyse Tele, Publicis Starcom og Morgenstern med «ice – en strategisk vekstreise»
Årets medieselger
Håkon Gedde-Dahl fra Snap
Best in show
Volkswagen
Hedersprisen
Mediebedriftenes Landsforening (MBL)