Orkla Home & Personal Care, Schibsted ASA og OMD vant gull i kategorien Mediekampanje.

Her er vinnerne på Medieprisen 2025!

Se listen med alle vinnerne.

Publisert Sist oppdatert

(Steen & Strøm - Oslo): I kveld er det duket for Medieprisen 2025.

Totalt skal det deles ut priser i sju ulike kategorier,  deriblant mediestrategi, mediekreativitet, mediekampanje og medieeffekt.

I tillegg skal årets medieselger og «best in show» kåres. Det blir også delt ut en hederspris.

Det hele arrangeres av Mediebyråforeningen og Meidaforum.

I denne saken finner du oversikten med alle som er på shortlist. Nedenfor ser du vinnerne:

Mediekampanje

Gull: Orkla Home & Personal Care, Schibsted ASA og OMD med «Dyppet i Lano»

Orkla Home & Personal Care, Schibsted ASA og OMD fikk kveldens første gull.

Sølv: Intersport, Amedia Innholdsbyrå, FLOKK Media og Brand Metrics med «Hvordan Amedia og Intersport fikk hele Norge på glid»

Bronse: Orkla, P4 Radio Hele Norge AS, OMD og Både Og med «Grandiosa brukte radioens store fortrinn på en helt unik måte da de lanserte ny reklamelåt på ni radiokanaler samtidig!»

Mediekreativitet:

Gull: Volkswagen, PHD Norge, MMG og Try med «The Walkning Ads»

Sølv: Fabel Lyd AS, WAL og Mood Communication med «Fabel – tjuvlytting 2.0»

Sølv: Stø AS, Publicis Starcom og Anorak med «Leg på mobil»

Volkswagen, PHD Norge, MMG og Try tok gullet i kategorien mediekreativitet.

Diplom: Stranda, dentsu X og POL med «Big in Japan»

Medieeffekt

Gull: Lyse Tele, Publicis Starcom og Morgenstern med «ice vinner Black Week igjen!»

Sølv: Gjensidige, OMD og Anorak med «Tiden går, men et trygt og tidløst slagord består»

Bronse: Specsavers, EssenceMediacom og JCDecaux med «Vekst mot strømmen: Hvordan dominere og vokse i et fallende marked»

Diplom: Telia Norge AS og EssenceMediacom med «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett»

Lyse Tele, Publicis Starcom og Morgenstern vant i kategorien medieeffekt.

Mediestrategi

Gull: Telia Norge As og EssenceMediacom med «Mycall får en liten målgruppe til å føle seg sett»

Sølv: Coop og WAL med «Slik ble Extra hele Norges fiskelykke»

Bronse: Volkswagen, PHD Norge, MMG og Try med «The Walking Ads»

Diplom: Lyse Tele, Publicis Starcom og Morgenstern med «ice – en strategisk vekstreise»

Årets medieselger

Håkon Gedde-Dahl fra Snap

Best in show

Volkswagen

Hedersprisen

Mediebedriftenes Landsforening (MBL)

Powered by Labrador CMS