Trine Lise med ponnien Yowi.
Trine Lise med ponnien Yowi.

SOMMERPRATEN:

Trøndelagspatrioten Trine Lise blir å finne på Trøndelagskysten i sommer

Med mindre de trønderske værgudene sender dårlig vær. Noe de er godt kjent for.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Trine Lise Kristiansen, daglig leder og partner i Superponni, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Sommeren skal som alltid tilbringes ytterst ute på Trøndelagskysten, på Kvenvær og Frøya. Vi håper på litt bedre vær i år enn hva vi fikk sist sommer! Har en skjå (et lite hus med to bein i sjøen) med rimelig kort vei til havet - kan du si. Blir været for ille, tar vi turen sørover. 

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det blir å legge sammen alle sommerferiene, som barn og som voksen, på den fine Trøndelagskysten. Der hadde mine besteforeldre en liten kystgård, og med en farfar som sørget for å holde i hevd jordbæråkern bare for at barnebarna skulle ha fri tilgang til verdens beste og søteste jordbær gjennom sommeren - ble jo dette bokstavelig talt selveste jordbærstedet. 

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Som Trondhjemmer som vokste opp mens Epa fantes (et slags kjøpesenter) som lå der hvor Byhaven ligger i dag - er deres softis bestående av både jordbær og vanilje, en evig vinner. Ponniene tok turen dit for en stund tilbake da det gikk rykter og at softisen fremdeles er å få tak i, og ja, den var nesten like god som jeg synes å huske.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Vi i Superponni er veldig svake for gjengen bak Tante Randi. Det er bare å fortsette å se opp for dem. Utover det må jeg jo trekke frem min kollega og kreative leder her i vårt byrå, Tor Martin Norvik. Han er knallgod på å finne usedvanlige og morsomme løsninger som funker. Tor Martin er et reklamebyrå i seg selv.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Filmene fra Widerøe det siste året har vært veldig fine. Lokalreklame er kjempesøtt!

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Finn et sted å jobbe som matcher deg og det du vil, og som gir deg mulighet til å jobbe med noe av det du virkelig liker å holde på med. Lær deg noe nytt, vær grei og gå hjem når arbeidsdagen er over (eller ut). Yngste ponnien i stallen, Elise, sier hun tror det er viktig å delta i faglige/sosiale forum sammen med andre unge. Så da tar vi også med det som et godt råd. 

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Nja, det må vel bli 71 grader nord. Liker jo å tro at jeg både er sterk og i skikkelig god form, så derfor må det nok bli et program med fysiske utfordringer. Mulig det ville blitt et kortvarig opphold. Unngår gjerne overnatting i telt og må bare innse at jeg har høydeskrekk. Hvert år starter jeg like optimistisk på nye toppturer. Dessverre ender det stort sett alltid med at kjæresten min må gå til topps på egen hånd, mens jeg klamrer meg ned til utgangspunktet.

Powered by Labrador CMS