Teamdeltakere bak vinnerannonsen (f.v.) Henrik Bydal (tekstforfatter), Jonathan Aglen (AD/kreatør) Ole Petter Thomassen (digital rådgiver) og Ole Eliassen (strategisk rådgiver).
Teamdeltakere bak vinnerannonsen (f.v.) Henrik Bydal (tekstforfatter), Jonathan Aglen (AD/kreatør) Ole Petter Thomassen (digital rådgiver) og Ole Eliassen (strategisk rådgiver).

Breakfast vinner Amedias «Tett På»

Kommunikasjonsbyrået fra Tønsberg vinner tredje tertial 2021.

Publisert

– Hipp, hipp hurra. Dette var veldig gøy. Nå gleder vi oss skikkelig til finalen under Gullblyanten og håper at det går veien der, sier Henrik Bydal på vegne av teamet fra Breakfast, i en pressemelding mandag.

Kommunikasjonsbyrået fra Tønsberg gikk helt til topps i Amedias reklamekonkurranse «Tett På» for tredje tertial i 2021, og vant med en annonse for SpareBank 1 Modum.

Lokalromantisk

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt. I kriteriene står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt formidlet til lokalsamfunnet.

Breakfast-annonsen til SpareBank 1 i Modum.
Breakfast-annonsen til SpareBank 1 i Modum.

Det lokale avtrykket er noe SpareBank 1 i Modum alltid har prioritert – og det er en vesentlig del av kommunikasjonen. Derfor vil banken fremheve lokale områder, samt sin tilstedeværelse i lokalsamfunnet. Det er også viktige elementer i annonsen.

– Her har vi gått lokalromantisk til verks, både i form av ideen om å hylle det lokale og fortelle om hvordan banken har vært en del av nærmiljøet, men også ved at bildet er tatt av en av bankens ansatte fra et sted som betyr mye for både henne og andre i området, sier tekstforfatter Henrik Bydal.

Troverdig og ekte

Sammen med AD/kreatør Jonathan Aglen, strategisk rådgiver Ole Eliassen og digital rådgiver Ole Petter Thomassen, utgjør de vinnerteamet.

Medievalget for annonsen var Bygdepostens papirutgave, og i tillegg ble det kjørt en lengre annonseperiode på Snapchat og Instagram med geografisk målrettede budskap og bilder. Pluss publisering av organiske innlegg på Facebook og Instagram.

Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten i mars, og Breakfast kjemper mot Norsk Hydro og Torny&Ingrid om 2021-seieren.

– Det er noe trygt og familiært over denne annonsen. Troverdig og ekte. Den speiler fortid, nåtid og fremtid på en balansert måte. Et friskt og emosjonelt portrett av et lokalsamfunn og deres bank, skriver juryen i sin begrunnelse.

Juryen består av juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Knut Røse fra Schjærven og Hilde Løvsletten fra Amedia Marked.

Powered by Labrador CMS