Marianne Braastad og Tone Staum begynte som summer interns i Mills, i henholdsvis 2019 og 2017. Begge ble værende og jobber i dag som produktsjef og KAM.

Begge begynte som summer interns i Mills - jobber som produktsjef og KAM i dag

Mills åpner markedsavdelingen for nye interns denne sommeren.

Publisert

I sommer åpner Mills markedsavdelingen for to studenter som får jobbe med ulike caser i en periode på totalt fire uker.

– Vi har svært gode erfaringer med interns gjennom sommeren, sier informasjonssjef i Mills, Kjersti Johannessen, til KOM24.

Ordningen med summer interns har Mills praktisert siden 2015.

– Det er et klassisk vinn-vinn for begge parter. Studentene gir oss et helt nytt og kreativt blikk – og de får jobbe med flere arbeidsoppgaver for flere av våre alle mest kjente merkevarer. Også har vi et inntrykk av at de trives godt i Mills-huset og tar med seg mange gode erfaringer videre.

Hovedsakelig ønsker de masterstudenter.

– Primært fordi det er utfordrende oppgaver studentene skal bryne seg på, og da er det fint at de har vært i studiene en god stund.

Søknadsfilm

De siste årene har tematikken blant annet dreid seg om hvordan Mills skal nå ut til unge forbrukere og bærekraft. Årets tematikk er ikke spikret ennå, men det vil helt sikkert være tema knyttet opp til en eller flere av Mills merkevarer, opplyser Johannessen.

For å søke på plassen som intern – må du lage en liten film om deg selv og svare på to spørsmål.

– Vi synes det er en veldig morsom måte å bli kjent med kandidatene på, i stedet for en helt statisk CV og søknad.

Filmen skal være maks to minutter, og de første 30 sekundene er satt av til en kort presentasjon av kandidaten. Resten av tiden er satt av til å svare på spørsmålene:

  1. Hvilken ny innovasjon som spesielt skal treffe målgruppen 20 til 30 år synes du Mills skal lansere i 2023?
  2. Vi ønsker at flere skal få øynene opp for at Mills er et attraktivt sted å jobbe. Hva legge du mest vekt på når du skal vurdere potensielle arbeidsgivere?

Fra interns til faste

Informasjonssjefen sier de er imponert over besvarelsene de får inn.

– En slik presentasjon gir oss et helt annet førsteinntrykk, og det er gøy å se hvor utrolig kreative de er når det er snakk om å lansere et produkt. De har virkelig mange gode ideer og vi føler oss heldige som har interns her gjennom sommeren.

Og tidligere interns har ført til faste ansettelser.

I 2017 var Tone Staum intern. Etter oppholdet ble hun først produktsjef og merkevaresjef, og nå KAM (Key Account Manager) med ansvar for Rema 1000.

To år senere fikk Marianne Braastad plass som intern. I dag er hun produktsjef med ansvar for majones og smakshevere.

Og sommeren 2020 fikk Zakarias Hosseini en smakebit på modell-livet på Instagram.

Mills ser i utgangspunktet etter to interns til markedsavdelingen.

– Men vi ser an alle søknader, og er ikke helt låst hvis det er veldig mange gode kandidater som søker, sier Johannessen.

Stillingene er betalt og søknadsfristen er i midten av april.

Powered by Labrador CMS