Over 400 søkere til SoMe-jobb i Felleskjøpet Felleskjøpet fikk langt flere søkere enn ventet. Nå får en ku, en kreativ annonse og en TV-reklame mye av æren.
Det er nesten 10 millioner Meta-kontoer i Norge Og dette er plattformene som er størst blant norske menn.
Tre av fire vil ha alderskontroll i sosiale medier Et klart flertall ønsker elektronisk alderskontroll i sosiale medier, ifølge en ny undersøkelse fra Medietilsynet. Flertallet mener også at dagens aldersgrense bør økes, og at staten bør ha ansvaret for å fastsette aldersgrensen.
To virale videoer på to dager: – Dette sprengte skalaen av forventninger Det har vært en uke utenom det vanlige for Norsk Rikstoto, som plutselig har fått innholdet sitt servert til millioner av seere – og det uten en krone i annonsekroner.
Meta tier om norske forhold: – Skuffende, sier Medietilsynet Meta oppgir fortsatt ingen tall for hvor mange falske kontoer eller desinformasjonsinnlegg som fjernes i Norge. Det får Medietilsynet til å reagere.
Forbrukerrådet krever at Meta stopper KI-trening Fra tirsdag neste uke vil Meta bruke dine bilder, dine innlegg og annen informasjon fra Facebook og Instagram til opptrening av kunstig intelligens. – I strid med loven, sier Forbrukerrådet.
Duolingo møter KI-kritikk med PR-stunt i sosiale medier Språkappen Duolingo har havnet i hardt vær etter at selskapet lanserte en ny KI-strategi. Nå svarer de med å slette alle innlegg på Instagram og TikTok – og følge opp med et PR-stunt.
Ny kampanje krever at Oljefondet trekker seg ut av okkupasjon Over 50 organisasjoner, tusenvis av underskrifter og et klart krav til staten: – Mitt Oljefond, mitt valg. Min andel skal IKKE støtte ulovlig okkupasjon.
Apple og Meta får milliardbøter av EU EU-kommisjonen mener Apple og Meta bryter EUs lover om digitale markeder.
Caia Cosmetics tar plass midt i Oslo Sminkemerket til den svenske influenseren Bianca Ingrosso, dukker opp med popup-stand utenfor Glasmagasinet.
Etterlyser strengere regler for tannkrem-markedsføring: – Kan være skadelig TikTok-tannlege Petter Gjessing Johnsen mener alle som reklamerer for hvitere tenner på tannkrem-tuben bør bli pålagt strengere rammer.
Tar helt av på Insta – har over 45 millioner visninger på noen dager – Jeg er litt forbauset selv over at det har gått så bra.
Snapchat dominerer blant unge – og gir annonsørene nye muligheter Snapchat mener de er best rigget for fremtiden. Og ifølge flere av landets største influensere kan de ha rett. Hva er det plattformen gjør som skiller dem fra konkurrentene?
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
– Facebook har en del unike funksjoner De som kjøper og plasserer reklame i norske byråer har fortsatt stor tro på Facebook som kanal i årene som kommer.
Lastet ned RedNote – nå advarer eksperten: – Aner ikke hva jeg har sagt ja til TikTok-brukerne har funnet Rednote.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.