Snapchat dominerer blant unge – og gir annonsørene nye muligheter Snapchat mener de er best rigget for fremtiden. Og ifølge flere av landets største influensere kan de ha rett. Hva er det plattformen gjør som skiller dem fra konkurrentene?
Vipps leker med toppmøte: – Kan terskelen egentlig bli lav nok? – Vi prøver å legge oss så nær det teite som mulig, men uten å være på den gale siden, sier Vipps’ «skrivejente» etter å ha laget et innlegg om Jonas Gahr Støre og nordiske statsledere.
– Facebook har en del unike funksjoner De som kjøper og plasserer reklame i norske byråer har fortsatt stor tro på Facebook som kanal i årene som kommer.
Lastet ned RedNote – nå advarer eksperten: – Aner ikke hva jeg har sagt ja til TikTok-brukerne har funnet Rednote.
TikTok-veksten fortsetter – ingen plattformer bruker man mer tid på Du vet den følelsen når du er på TikTok og du føler du har skrollet i timevis? Du er ikke aleine om å ha det sånn.
Skroll, lytt og stem: Slik blir det digitale valgåret «Norske «super PACs», uavhengige «politiske influensere» og en større miks av kanaler enn det vi har sett tidligere. Her er fem trender som vil prege det politiske året i digitale kanaler», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Rekordstart for Vipps' ønskeliste-kampanje: – Vi knuste målet vårt allerede første helgen Vipps’ nye ønskeliste-funksjon fikk en pangstart med influensere som Oskar Westerlin i spissen. Nå setter de seg enda større mål før jul.
PR–stunt gikk viralt: – Ingen har gjort noe lignende i denne skalaen i Norge – Ordvalget var ikke tilfeldig. Vi forstår at reaksjonene kan variere, men vi støtter oss på det velkjente uttrykket: «All PR er god PR», sier Maciej Buczko, avdelingsleder i Oslo Bilutleie.
TikTokeren skal lage SoMe-innhold for Norsk Tipping – Når en av Norges største merkevarer spør meg om å lage innhold for dem, føler jeg at jeg har gjort noe riktig, sier Mikael Lien.
Metas kontroversielle reklame-grep: Dette sier mediebyråene Meta innfører fullskjerm-reklamer for å kontre EU-granskningen. Det er det delte meninger om blant mediebyråene.
Haaland fronter ny «Godfisk»-kampanje for Sjømatrådet Her er Erling Braut Haaland på filmopptak med Norges sjømatråd og «Godfisk». I denne uken kan du se resultatet i en rekke mediekanaler her i landet.
Aper etter VG: – Mange sliter med å skille journalistikk og annet innhold fra hverandre Togselskapet Go-Ahead er åpne om at de etterligner redaktørstyrte medier.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Brun og blid får kritikk for å bagatellisere depresjon i annonse – skylder på kunden bak videoen Annonsen har fått sterke reaksjoner på sosiale medier, men «solkongen» Thorbjørn Frantzen mener de ikke har noe ansvar for innholdet.
Farvel til Facebook Det var én bestemt grunn til at Skatteetaten bestemte seg for å logge seg av Facebook: Personvern.
Rosa sløyfe frykter ny Facebook-sensur: – Vårt budskap er ikke seksuelt Rosa sløyfe-kampanjen skal vekke engasjement og spre kunnskap om brystkreft, men kan Facebook igjen stoppe budskapet fra å nå ut?
Sjefen sluttet brått – slik går det nå med Finn.no-utfordreren Sjefsstolen sto tom etter bare fire måneder, men likevel strømmer millioner av brukere til den nye markedsplassen.