Lofoten tiltrekker seg turister fra hele verden, men nå vil man gjøre markedsføringen mer bærekraftig.
Lofoten tiltrekker seg turister fra hele verden, men nå vil man gjøre markedsføringen mer bærekraftig.

Turist-Norge går sammen om ansvarlig markedsføring

Vil og få med seg influenserene.

Publisert

På initiativ fra Innovasjon Norge og Bærekraftsnettverket NDBR har nå 42 norske reiselivsaktører gått sammen for å bli enige om hvordan de skal fremstille Norge for turistene, skriver NRK.

– Nå ligger det noen løfter der, som den enkelte bedrift kan signere. Da får de retningslinjer for hvordan man kan kommunisere på en god og ansvarlig måte, forklarer reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Aase Marthe Horrigmo.

På sikt ønsker de å innlemme influensere inn i kommunikasjonssamarbeidet.

– Det er for å se hvordan de kan formidle, og hvilke verdier de løfter frem i sin kommunikasjon på sine kanaler. Det å prøve å sette det i system. Det å være sitt ansvar bevisst.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS