Sporveien topper mens Tibber stuper i bærekraftsmåling Norske forbrukere sender Sporveien T-banen helt til topps i årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Bærekraftbarometer ved Handelshøyskolen BI.
ANFO er, kanskje mer enn de fleste, opptatt av personvern «Vi er på saken! Og vi sier som vi noen ganger har sagt før; Hadde det vært enkelt hadde vi jo bare gjort det med en gang.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Lene mistet jobben i Snapchat - nå er hun klar for Påfyll Blir markedsdirektør i oppstartsselskap som vil erstatte engangsemballasje.
Sindre Rossnes blir bærekraftsrådgiver i Goods Målet er å hindre at emballasje fra Goods’ kunder ikke havner på avveie
Hanne-Lene slakter NRK Super for pølse-reklame og grønnvasking mot barn – Uansett hvordan man vrir og vender på det – så er pølser langt ifra bærekraftig. Det er skikkelig trist at dette innslaget pusher et forbruk vi egentlig burde begrense på alle mulige områder, sier Dahlgren.
Noen harselerer med det å være en influenser. Er det noen jobb da? «Langt fra alle, men mange av påvirkerne skjønner hvilken rolle de har.», skriver Mette Nygård Havre.
Denne trioen slår seg sammen for å lansere en rekke bærekraftige selskap Louise Fuchs går inn som partner i profilbyrået Team Tomorrow og starter bærekraftsbyrå og forlag sammen med bærekraftsprofil Hanne-Lene Dahlgren og mediaprofil Nikolai Kaatorp Mathisen.
Bærekraft og Metaverset er de ordene som irriterer norske markedsførere mest – Vi som bransje må ikke miste evnen til å knytte reell mening til ordene vi omgir oss med.
Slik løfter Orkla fram sitt bærekraftsarbeid internt – Jeg tror det er en del av suksessen, at folk kjenner seg igjen
Nordmenn tviler på grønn markedsføring Det kommer fram i en ny forbrukerundersøkelse for Svanemerket.
Louise Fuchs forlater Oda Har jobbet med kommunikasjon siden 2019: – I sammenheng med nedskjæringer var det riktig tid for meg å finne et nytt arbeidseventyr.
Begrepet bærekraft trenger en relansering «Bærekraft gått fra å være en demokratisk verdi til å bli et slogan.», skriver Jørgen Bakke Fredriksen og Linda Thorsteinsen.
Dette sier Equinors klima og miljødirektør om de nye grønnvaskings-reglene – Det vil være barnesykdommer som vil gå seg til etter hvert.
Ole Christian Apeland: – Klima er ikke viktig for omdømmet – Det er generelt sett mye mer viktig å oppføre seg ordentlig enn å redde klimaet.
Forbrukerrådet: Alle er tjent med at de som utnytter forbrukernes tillit blir avslørt «En bedrift eller aktør med gode bærekraftstiltak og ærlig markedsføring bør omfavne grønnvaskingsprisen.», skriver Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet.
Awake henter IKEAs tidligere bærekraftssjef - Skal gi full gass sammen – Hun har en unik kombinasjon av kvaliteter som vi har vært på utkikk etter, sier daglig leder.
Klar beskjed om bærekraft og markedsføring: – Vent hvis du ikke klarer å være konkret Flere kommunikasjonsfolk var samlet for å diskutere bærekraft og markedsføring onsdag,