Da alt gikk galt på Y Oslo: – Jeg satt på do og gråt i en time Kulde, kaos og kald nudelsalat preget Y Oslo i 2019. Nå selger de ut Oslo Konserthus. Her er grepene som gjorde fiasko til suksess.
Poynt mistet 70 prosent av inntektene over natta: – Vi måtte revurdere hvordan vi driver byrå Plutselig gikk Poynt fra vekst og trygghet til krise og underskudd. Så måtte alt snus.
Én av fire vinnerkampanjer handler om bærekraft – her er grepene som funker En ny rapport fra WARC og Cannes Lions viser at bærekraft ikke bare er riktig – det er også effektivt. Her er strategiene som går igjen i de mest prisvinnende bærekraftskampanjene det siste tiåret.
Green Camp inntar Arendalsuka I samarbeid med SMB Norge lover de et program som skiller seg ut i mylderet av arrangementer.
Ny kommunikasjonssjef i Coop Nordvest: – Jeg hylte Etter lengre tid uten kommunikasjonssjef, har Coop Nordvest ansatt Lisa Marie Husby.
Hanne-Lene Dahlgren selger forlaget sitt – vender tilbake til Gyldendal Norges største vegetarprofil og matinfluenser, Hanne-Lene Dahlgren, selger Entusiast forlag til Gyldendal.
Stian Mathisen blir kommunikasjonssjef – Det finnes mange viktige, men underkommuniserte historier som fortjener mer oppmerksomhet
Hvordan fortelle om bærekraft på en måte som engasjerer? «Å bruke begrepet «bærekraft» uten konkret innhold bør du styre unna. (Ja, jeg vet – jeg bruker ordet selv akkurat nå)», skriver Elisabeth Aandstad Ekheim.
Fra Boeing til Sustainability Rådgivningsselskapet Sustainability AS henter inn Daniel Dammann fra flygiganten Boeing.
Miljøfyrtårn lanserer ny visuell identitet med ANTI Den nye identiteten vil bli rullet ut i disse dager og markerer starten på en ny æra for Miljøfyrtårn.
StSunniva kom på Vixen med influensernes gamle kjoler Hadde kjole sydd av påvirkernes kjoler som bare er brukt en gang før.
Rykker opp i Kruse Larsen Jonas Corneliussen har på tre år blitt en verdifull rådgiver på mediehåndtering, krisekommunikasjon, bærekraft og omdømmebygging. Nå blir han seniorrådgiver.
Presenterte nye tall om bærekraft: – Folk stiller høyere krav Adrien Bjørnskau i Dentsu X sier de har mye innsikt om forbrukerne, og at flere og flere bryr seg om bærekraft.
Slik kan reklamens virkemidler redde verden – Den raskeste måten å bli god på er å lære av hvordan de beste har brukt kreativitet
Dette er Voes tips til annonsører som vil bruke influensere Da interessen for merkevaren Nyt Norge stupte blant de unge måtte man ta grep. Svaret på utfordringen var influensere.
Spotifys bærekraftssjef trodde jobben skulle bli lett. Men noe manglet Hanna Grahn fra Spotify hadde tatt turen til Green Camp for å snakke om podkasten «How we fix this».