Rekruttering i Lykkeland «Det går ufattelig tregt med energiomstillingen i Norge. Samtidig er kun to av Norges 50 mest attraktive arbeidsgivere for ingeniører fornybarselskaper. Har det en sammenheng?», spør Simen Rudi i dette innlegget.
Ny bærekrafttrio på plass hos XXL Malin Skulstad Driveklepp er ansatt som ny bærekraftsjef, Ida Haarberg Jørgensen som ny produktsamsvarspesialist og John Daniel Hertzenberg som ny bærekraftkontroller.
Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Kan et selskap ta ansvar? «Det siste halvåret har svenske Aftonbladet avkledd Hennes & Mauritz og deres returordning for klær. Hvorfor fortsetter vi å tro på det H&M sier om egen grønnhet?», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Morsom kommunikasjon – men skal man le eller gråte? «Det er riktig nok et par uker siden Helge Skivenes skrev at bærekraftskommunikasjon er kjedelig. Jeg så den litt sent. Heldigvis – eller kanskje dessverre – er bærekraft alltid dagsaktuelt», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
Det handler ikke om å unngå å bli arrestert, men å få tilbake tilliten «Med de nye kravene fra EU kan det fort oppfattes som at det bare blir enda vanskeligere å kommunisere bærekraft. Men det er ikke synd på oss kommunikasjonsfolk», skriver Matilda Aronsson.
Bærekraftskommunikasjon er altfor kjedelig! «Hvorfor skal folk bry seg om bærekraft når så å si alt av bærekraftskommunikasjon som dunkes ut er dørgende kjedelig?», skriver Helge Skivenes.
Bærekraftskommunikasjon: – Et spørsmål om troverdighet Flere undersøkelser viser at folks tillit til bærekraftskommunikasjon er svært lav.
Krever lovforbud mot fossilreklame i Norge Vil droppe frivillige ordninger og ha et lovforbud på plass.
Nettrakett endret rekrutteringsbudskapet – nå åpner de ny avdeling – Et direkte resultat av den siste kampanjen, sier byrålederen.
Maja har jobbet i Hennig-Olsen Is de siste fem årene - nå har hun fått med is-giganten som kunde til eget selskap – Det var absolutt ingen garanti da jeg sa opp stillingen min – men det er en veldig fin tillitserklæring.
Dette sier Equinors klima og miljødirektør om de nye grønnvaskings-reglene – Det vil være barnesykdommer som vil gå seg til etter hvert.
Forbrukerrådet: Alle er tjent med at de som utnytter forbrukernes tillit blir avslørt «En bedrift eller aktør med gode bærekraftstiltak og ærlig markedsføring bør omfavne grønnvaskingsprisen.», skriver Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet.
Zero-topp mener det må bli mye vanskeligere å drive med bærekraftskommunikasjon Mener det har vært altfor lett å si man er bærekraftige til nå. Håper at norske bedrifter tar det til seg.
Det alle kundene våre er opptatt av i 2022, er det som er vanskeligst å kommunisere. Heldigvis! «Bærekraft og hvordan det gode arbeidet som gjøres rundt dette skal kommuniseres står høyt på agendaen hos de aller fleste virksomheter. Heldigvis, ellers vil ikke næringslivet overleve.»