Det handler ikke om å unngå å bli arrestert, men å få tilbake tilliten «Med de nye kravene fra EU kan det fort oppfattes som at det bare blir enda vanskeligere å kommunisere bærekraft. Men det er ikke synd på oss kommunikasjonsfolk», skriver Matilda Aronsson.
Bærekraftskommunikasjon er altfor kjedelig! «Hvorfor skal folk bry seg om bærekraft når så å si alt av bærekraftskommunikasjon som dunkes ut er dørgende kjedelig?», skriver Helge Skivenes.
Bærekraftskommunikasjon: – Et spørsmål om troverdighet Flere undersøkelser viser at folks tillit til bærekraftskommunikasjon er svært lav.
Krever lovforbud mot fossilreklame i Norge Vil droppe frivillige ordninger og ha et lovforbud på plass.
Nettrakett endret rekrutteringsbudskapet – nå åpner de ny avdeling – Et direkte resultat av den siste kampanjen, sier byrålederen.
Maja har jobbet i Hennig-Olsen Is de siste fem årene - nå har hun fått med is-giganten som kunde til eget selskap – Det var absolutt ingen garanti da jeg sa opp stillingen min – men det er en veldig fin tillitserklæring.
Dette sier Equinors klima og miljødirektør om de nye grønnvaskings-reglene – Det vil være barnesykdommer som vil gå seg til etter hvert.
Forbrukerrådet: Alle er tjent med at de som utnytter forbrukernes tillit blir avslørt «En bedrift eller aktør med gode bærekraftstiltak og ærlig markedsføring bør omfavne grønnvaskingsprisen.», skriver Gunstein Instefjord i Forbrukerrådet.
Zero-topp mener det må bli mye vanskeligere å drive med bærekraftskommunikasjon Mener det har vært altfor lett å si man er bærekraftige til nå. Håper at norske bedrifter tar det til seg.
Det alle kundene våre er opptatt av i 2022, er det som er vanskeligst å kommunisere. Heldigvis! «Bærekraft og hvordan det gode arbeidet som gjøres rundt dette skal kommuniseres står høyt på agendaen hos de aller fleste virksomheter. Heldigvis, ellers vil ikke næringslivet overleve.»
Jernia med kampanje mot unødvendige julegaver Nok et år oppfordrer de folk til å ikke kjøpe unødvendige julepresanger til onkel.
Norad setter i gang årets største kampanje: Skal treffe 60 prosent av befolkningen med bærekraft Jobber med å gjøre bærekraftsmålene enda mer kjent blant nordmenn.
«Bærekraft – bare når det passer oss?» Skal vi virkelig klare å skape et bærekraftig samfunn, må vi forstå hvilket ansvar hver enkelt av oss har.
Ungdommen skal kommunisere klimabudskap i sommer Trondheim kommune, NTNU og SINTEF med sommerjobb for unge som vil kommunisere ut viktige klimabudskap.
«Nå blir det enklere å kunne skrive gode rapporter for klienter uten at omdømmehensyn får trumfe sannferdig rapportering» Kan EU tvinge oss til å bli bedre på bærekraftsrapportering?