INSJ med nytt byrå-samarbeid: – Enkelt å si ja Stiftelsen får sin første kommunikasjonsansvarlige: – Hun har et skarpt og stødig hode.
NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør «NRK behandler Sophie Elise Isachsen som en hvilken som helst innholdsleverandør. De overser et helt sentralt aspekt, nemlig at hun er en influenser med en enorm påvirkningskraft», skriver Mathilde Hogsnes.
Maren sa opp lederjobben i Splay – starter eget influenserbyrå i Bergen Drømmer om å skape arbeidsplasser i hjembyen. Nekter å løpe etter de raske pengene.
Dette bør bedrifter ikke bruke penger på i år «#Deinfluencer-trenden går nå sin seiersrunde på TikTok, hvor influencere og brukere forteller seerne hva de ikke skal kjøpe. Så her er mine forslag for markedsføring, kommunikasjon og PR-tjenester for 2023. », skriver
Ingen fellelser på snart to år: Dette sier norske influensere om FIM Norske influensere sier de trenger en tilsynsordning. Men selv etter flere år i drift har mange av dem fortsatt knapt hørt om FIM.
Er det ikke litt utdatert å latterliggjøre influensere, folkens? «Kan vi være enige om at influensere er kommet for å bli, og at det faktisk er en BRA ting, i det store og hele?», skriver Astrid Valen-Utvik.
Noen harselerer med det å være en influenser. Er det noen jobb da? «Langt fra alle, men mange av påvirkerne skjønner hvilken rolle de har.», skriver Mette Nygård Havre.
For å si det med influensernes språk: Barna må få bygge sitt eget brand, helt i fred «At det ikke finnes en lovregulering mot selve kommersialiseringen av barna på internett, kan ikke skyldes noe annet enn at noen voksne sitter for mye på telefonen», skriver Bjørn Asgeirsson.
Får kritikk for Sophie Elise-stunt – skal ha bada naken og røykt i offentleg basseng Men ekspertar meiner Lustrabadet kan ha gjort noko lurt
Spillreklamens nye slagmark «Ulovlig pengespillreklame er borte fra norske TV-skjermer. I stedet har de utenlandske aktørene flyttet millionbudsjettene over til sosiale medier. », skriver Inger Lise Hansen og Ingjerd Meen Lorvik.
VG: Lotteritilsynet varsler storaksjoner mot influensere over nyttår Actis reagerer på at utenlandske spillselskaper utnytter smutthull i lovverket. Lotteritilsynet sier de skal ta grep.
Mer enn seks av ti influensere sier jobben påvirker deres psykiske helse Influensere er mer selektive til merkevaresamarbeid – høyere etterspørsel og større fokus på etisk markedsføring trekkes ut som hovedårsaker i ny rapport.
Alexander deler sin sjekkliste for deg som vil bruke influensere i markedsføring Skal du bruke influensere i markedsføringen din er det flere ting du må passe på. Alexander Grimstad gir deg her sine beste tips.
Vil at alle influensere skal gi vekk en prosent av inntektene For et halvt år siden fikk Gisle A.G. Agledahl en idé. Torsdag kunne han offisielt presentere stiftelsen INSJ.
Snapchat er størst blant de unge 93 prosent av dem mellom 15 og 24 år brukte sosiale medier daglig i 2021, og Snapchat er størst, viser en ny undersøkelse.
Influensere og annonsører blir Forbrukertilsynets fokus i kampen mot retusjerte bilder Slik blir straffene og slik skal Forbrukertilsynet utføre kontroller.
Forbrukertilsynet: 47 annonsører brøt forbudet mot skjult reklame Forbrukertilsynet har gjennomført en ny tilsynsaksjon i sosiale medier. Etter aksjonen har 47 annonsører fått brev der Forbrukertilsynet konkluderer med brudd på forbudet mot skjult reklame.
Kontent: – Jeg tror folk ville blitt overrasket om de visste hvor mange ganger vi som byrå sier nei til kunder på vegne av profiler Influenserbyrået Kontent opplevde stor omsetningsvekst i fjor. Slik skal de fortsette veksten i 2022.