Her er årets VIXEN-finalister Prisutdelingen feirer i år 15 årsjubileum. Her er de som kan vinne priser i jubileumsåret.
Forbrukertilsynet advarer mot falske konkurranser Førjulstiden er høysesong for konkurranser på Instagram og TikTok. Nå advarer Forbrukertilsynet mot julesvindel fra influensere.
Rory Sutherland til KOM24: – Markedsførere er elendige til å markedsføre markedsføring Rory Sutherland i Ogilvy langer ut mot bransjens egen selvforståelse: – Vi har latt finansfolka definere verdien vår. Det er en katastrofe.
Forskningsinfluensere fra USA skal selge Oslo til verden Mens forskningen i USA mister støtte under Trump, satser Oslo kommune offensivt. Fire amerikanske forskningsinfluensere er hentet hit for å selge hovedstaden som global kunnskapsby.
15 år med VIXEN Awards: Nå starter jakten på Norges mest innflytelsesrike profiler VIXEN Awards feirer 15 år med å løfte frem digitale stemmer.
Retusjerte bilder: Nærmest fritt fram for å droppe regelverket På litt over tre år har myndighetene bare gjennomført to tilsyn, men ingen har blitt straffet for å bryte regelverket. Forbrukertilsynet mener likevel regelverket virker prevantivt.
Stadig flere satser selv – nå lanseres Kollega & Venn Stadig flere hopper av og starter for seg selv. Nå gjør Embla Charlott Bjerknes og Charlotte Lerdal Groven det samme – med byrået Kollega & Venn.
Dentsu om timingen til ny influenser-satsing: – Var nå det passa! Norge er det 43. landet der Dentsu setter i gang prosjektet «Dentsu Influence». Målet er å gjøre valget av influenser-samarbeid «tryggere» for merkevarer.
Influensere utfordrer mediene: – Vi har fått en femte statsmakt Influensere inntar den politiske arenaen. Podkaster og TikTok-format endrer valgkampens dynamikk, og utfordrer medienes tradisjonelle rolle.
Vil straffe influensere med store bøter Mener for mange influensere markedsfører farlige produkter. Nå krever han at det får konsekvenser.
Schibsted legger ned Influenser-plattform: 16 mister jobben Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influensermarkedsføring.
LinkedIn om B2B-suksess: – Slutt på «corp»-språket Video tar over B2B-markedsføringen og profesjonelle skapere som Marina Mogilko leder an. Under Cannes Lions fikk publikum høre hvordan ekte historier og personlig tilstedeværelse nå er viktigere enn store kampanjer.
– Influenserbransjen famler fortsatt i blinde Fem år med datainnsamling og analyser til tross: Lite har endret seg i hvordan influensere prises, ifølge Charlotte Stavrou i SevenSix Agency: – Dette er en bransje som har gjort det til en vane å verdsette folk feil.
Disse er med i «Bloggerne» Emilie Voe Nereng gjør comeback når «Bloggerne» er tilbake i høst. Ane Farstad og Anny Isabella Øvrehus er helt nye profiler, og sammen med Fetisha Williams, Caroline Nitter og Øyunn Krogh er dette profilene seerne får følge kommende sesong.
Nå skal kjendisene minne de unge på å bruke kondom Færre unge i Norden bruker kondom. Nå lanserer RFSU «Condom Call» – en meldingstjeneste som sender kondompåminnelser fra influensere, seksualopplysningen, din egen fornuft – eller klamydiaen selv.