Norwegian glimter til etter influenser-drama: – Målet er ikke å henge ut noen Da influenser-tvillingene Vita og Wanda Mashadi havnet i en blits-krangel på restaurant, kastet Norwegian seg på med et humoristisk innlegg – som nå går viralt.
I 2025 skal Ellen Aabol ta opp igjen idretten – Nå har jeg fått klarsignal og er klar for å hive meg tilbake på isen og kjøre på!
Raser over influenserens krisehåndtering: – Viser mangel på respekt Krisehåndteringen til Matilda Djerf og hennes selskap, Djerf Avenue, får kraftig kritikk i en kommentar publisert av Resumés sjefredaktør, Yasmine Winberg.
Her er årets VIXEN Awards-finalister Det har kommet inn 236 000 stemmer på 1470 influensere. Disse kom seg helt til finalen.
Vinner TikTok-pris For første gang har TikTok introdusert prisutdelingen «Creator Awards» for de skandinaviske landene. Nå er de norske vinnerne klare!
Rekordstart for Vipps' ønskeliste-kampanje: – Vi knuste målet vårt allerede første helgen Vipps’ nye ønskeliste-funksjon fikk en pangstart med influensere som Oskar Westerlin i spissen. Nå setter de seg enda større mål før jul.
– For mye reklame i sosiale medier To av tre 9–18-åringer synes det er for mye reklame i sosiale medier.
De-influencing-bølgen er tilbake – og den kan bli kostbar for merkevarer Motstandsbevegelsen «de-influencing» er tilbake og kan få store konsekvenser for merkevaren din, advarer sosiale medier-eksperten.
– Influenserkritikken bommer på målet Kritikken av influensere blir for personlig og undervurderende, mener influenserforsker Mathilde Hogsnes.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Oskar Westerlin forsvarer boligreklame: – Ikke uansvarlig Influenseren forsvarer sin boligreklame etter advarsel fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Mener kampanjen kan hjelpe unge inn på boligmarkedet.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Vixen Awards åpner for nominasjoner og har ny juryleder på plass – Mangfoldet av influensere i dag er enormt.
Advarer mot pyramidespill-lignende markedsføring: – Skader omdømmet til hele bransjen Markedsføreren advarer mot en markedsføringsmodell som han mener kan gi useriøse aktører fritt spillerom.
Presser på for forbud mot influensers barnereklame Venstre mener det er er på høy tid å innføre nye grep for å styrke barns personvern. Redd Barna kritiserer regelverket som uoversiktlig og fragmentert.