Kontent: – Jeg tror folk ville blitt overrasket om de visste hvor mange ganger vi som byrå sier nei til kunder på vegne av profiler Influenserbyrået Kontent opplevde stor omsetningsvekst i fjor. Slik skal de fortsette veksten i 2022.
Slik har SATS markedsført sitt nye treningskonsept Har satt en «standard» for hvordan konseptet skal videreføres i Norge og Norden.
Mads Hansen til KOM24 om influensere: – Det er dette de lever av - det er klart de skal kunne reglene VGTV-profilen er ikke overrasket over at flere norske influensere har blitt tatt for mangelfull reklamemerking.
Healthy EATS jobber med et begrenset markedsføringsbudsjett – beskriver det som å forvandle limonade til champagne Lyktes med «Influenserbokser»: – Skapte utrolig mye engasjement og rekkevidde for innholdet vårt i sosiale medier, sier markedssjefen.
50 influensere får advarsel for mangelfull reklamemerking Forbrukertilsynet har avdekket et stort omfang av dårlig reklamemerking blant influensere på Instagram og Tiktok. 50 av dem får advarsel fra tilsynet.
Det må bli enda enklere for influenserne å følge reglene «Vi kan ikke legge opp til at en ung influenser som virkelig ønsker å følge alle reguleringer og lover, må ha et innføringskurs i juss for å unngå å tråkke feil.», skriver Medietilsynet-direktøren.
Retriever har sjekket flere influensere: Så mye alkohol vises frem i sosiale medier – Målet var å undersøke hvor ofte og hvordan følgerne av disse influenserne blir eksponert for alkohol gjennom sosiale medier.
Profiler fra TikTok og YouTube deltar i Skal vi danse Influenser Joakim Kleiven blir historisk, får dansepartner av samme kjønn.
– De positive nyhetene har nærmest stått i kø i reklamemarkedet de seneste månedene Influencer marketing er den store vekst-vinneren.
Så mye tjener verdens største YouTube-stjerner: Svenske PewDiePie helt i topp Tjener flere millioner på å spille dataspill.
Pressesjefen i TV 2 reagerer på influensernes bilderedigering: – Det er helt åpenbart at bildene er tuklet med Fremover skal TV 2 gjøre endringer i rutiner for influenser-bilder.
Tre av fem barn og unge følger influensere Over 60 prosent av barn og unge følger influensere. Samtidig har 32 prosent kjøpt et produkt fordi noen de følger har reklamert for det.
Hanneli Mustaparta går til influencerbyrået Kontent Hun skal både jobbe med influencer-kampanjer og andre større prosjekter.
Fim slår ned på indirekte markedsføring av kosmetiske inngrep Etter Fims syn fremmer Aaserud indirekte kosmetiske inngrep.