Ny leder for Byrå- og Vekstteamet i Amedia Annonse, Peer Morten Løchting, sammen med Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg.

Fra Mindshare til Amedia Annonse: – En stjernesignering

Amedia har hentet Peer Morten Løchting til å lede den nye satsingen mot mediebyråene i det nasjonale annonsemarkedet.

Publisert

Per Morten Løchting kommer fra rollen som strategidirektør i Mindshare, som er en del av WPP Media Norge, tidligere GroupM. 

Med over 20 år i mediebyråbransjen, har han jobbet med noen av Norges største annonsører og har solid innsikt i det norske og nordiske annonsemarkedet.

– Med sin solide erfaring, kompetanse og innsikt kommer Per Morten til å løfte Amedias posisjon i det nasjonale annonsemarkedet betydelig. Han har en imponerende bakgrunn og er en fantastisk person. Dette er rett og slett en stjernesignering for Amedia, sier Christian Thu, direktør for Nasjonalt Salg i Amedia Annonse, i en pressemelding. 

I sin nye rolle som leder for Byrå- og Vekstteamet i Amedia Annonse, skal Løchting lede en ny avdeling som skal jobbe målrettet mot mediebyråene for å skape digital vekst i det nasjonale annonsemarkedet. 

– Aldri har det vært viktigere med journalistikk i verden. Jeg kommer fra Mindshare der vi har vært opptatt av å bruke reklamemidler på en god og bærekraftig måte, og nå får jeg muligheten til å bidra til et bedre samfunn hver eneste dag, sier Peer Morten Løchting. 

Målet, ifølge Amedia, er at byråer og kunder skal velge dem fordi de ønsker det.

– Da må vi forstå og hjelpe med å levere effekt, så styrker vi redaksjonelle medier i retur - noe som kommer oss alle til gode. Jeg gleder meg stort til å ta fatt på oppgaven sammen med de flinke folka i Amedia, sier Løchting, som startet i Amedia Annonse 1. juni.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS