Byråbytte hos Colosseum Tannlege – Fullstakk tar over Colosseum Tannlege bytter mediebyrå og går fra WAL til Fullstakk.
Try Opt danket ut UM – får Vy-kontrakt verdt opptil 300 millioner kroner Etter fire år med UM bytter Vy byråpartner. Try Opt går seirende ut av en av de største mediekonkurransene i offentlig sektor – med en ramme som er mer enn doblet siden sist.
TRY Opt danket ut sju byråer – fikk medieoppdraget fra IMDi Åtte byråer kjempet om rammeavtalen. Nå er det TRY Opt som får håndtere mediekjøpet for direktoratet de neste årene.
Fullstakk blir Sparebanken Norges mediebyrå – Møtte innovasjon og kvalitet i det som kanskje er en litt satt bransje.
Nytt underskudd for Atyp: – Markedet er fortsatt forsiktig Fallet fortsetter for Atyp, som gikk kraftig i minus også i 2024. Likevel mener byrålederen at byrået er bedre rustet enn på lenge.
Mener mediebyråene har normalisert middelmådighet Mange mediebyråer bruker fortsatt store summer på det som i bransjen kalles dull media – flater som verken engasjerer, treffer målgruppen eller skaper resultater. Det hevder en australsk forsker.
Fra Mindshare til Amedia Annonse: – En stjernesignering Amedia har hentet Peer Morten Løchting til å lede den nye satsingen mot mediebyråene i det nasjonale annonsemarkedet.
Vy ut med gigantkontrakt på 300 millioner – nå skal nytt mediebyrå velges Vy har samarbeidet med UM siden 2021. Nå lyses medieavtalen ut på nytt – med en ramme som er mer enn doblet.
Byråkampen 2024: Publicis slo konkurrentene i jakten på mediemilliarden Mediekontoer verdt 1,4 milliarder kroner var i spill i 2024. Dette er de store vinnerne på det norske markedet.
Reckitt og Initiative fortsetter sitt samarbeid i Norden Etter en tøff høst hos Initiative og Mediabrands med underskudd og nedbemanninger, kan de endelig dele gode nyheter.
OMD ansatte ti på rappen og skal utvide repertoaret sitt: – Konkurransen er beinhard Også mediebyråene har opplevd tyngre tider i det siste. I OMD har de et klart mål om å tiltrekke seg de største talentene.
Gigantoppkjøpet: – Et nytt «big bang» i reklameverdenen Omnicoms oppkjøp av rivaliserende holdingselskap Interpublic Group markerer det fjerde «big bang» i byråbransjens historie, ifølge Edelman-sjef Richard Edelman.
Schjærven: – Vi har fått noen på trynet Det siste året har vært preget av nedbemanning og permitteringer i Schærven reklamebyrå. Men nå ser de lyst på framtiden igjen.
Radio Metro styrker samarbeidet med mediebyråer Radio Metro har nylig gjennomført flere møter med ledende mediebyråer i samarbeid med Kantar Media for å fremme en dypere forståelse av lokalradioens rolle i dagens medielandskap.