GK vinner Amedias første «Tett På» GKs kampanje for Opel er kåret til den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier for første tertial.
Diar lanserer ny modell for måling av digital dekning Benytter førstepartsdata til å beregne dekning per kampanje.
Publicis styrker innholdsmiljøet med tre nye Publicis eget innholdsmiljø, SHIFT, fortsetter veksten, og henter redaktør fra Schibsted Partnerstudio, innholdsprodusent fra Amedia og designer fra SMFB.
– Vi ønsker å få på plass tydeligere rammer rundt vårt bærekraftsarbeid Helthjem, Morgenlevering og Distribution Innovation har signert Grønnvaskingsplakaten.
Eksperter tror ikke Amedias omdømme blir ødelagt av hacking-skandalen Men bare om de ikke har slurvet med datasikkerheten.
Algoritmene setter Medietilsynets kompetanse på prøve Hvordan VG velger ut annonsene de viser deg vet vi ingenting om. Er det dette hemmelighetskremmeriet Mari Velsand vil til livs?
Overvåking, personvern og målrettede annonser Debatten om målrettede annonser og overvåking på nett har rast i mange år. Den siste tiden har Forbrukerrådet og Facebook hatt en intens debatt om temaene i VG. Dessverre bidrar begge parter mer til forvirring enn oppklaring.
Raymond Johansens stabssjef slutter - blir konserndirektør i Amedia – Med et sterkt samfunnsengasjement for både politikk og journalistikk kunne jeg ikke takke nei til denne muligheten.
«Mediene bør spille på lag med Google og Facebook, og finne ut av hvordan de kan skape større gjensidig verdi for hverandre» Champagnekorkene gikk i luften da Australia for en måned siden vedtok loven som skulle tvinge Facebook og Google til å betale for å vise medienes innhold. Allerede før champagnekorkene hadde landet ble det imidlertid klart at den virkelige vinneren i «slaget om Australia» var Facebook. Taperen kan være mediemangfoldet.