LinkedIn rammet av teknisk feil Teknisk svikt førte til nedetid hos flere store nettsider fredag formiddag.
Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025 Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.
– Vi har bare sett starten på konsolideringsbehovet Konserndirektør Bente Klemetsdal i Aller Media Nordic mener mediebransjen vil bli tvunget til mer samarbeid for å overleve konkurransen mot de amerikanske techgigantene.
Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
TV 2-sjefen om annonse-krisen: – Vi kunne garantert gjort ting bedre Arendalsuka er i gang. Også i år ble det heftig diskusjon om hvor norske annonsører bør legge igjen pengene sine.
Flere nettaviser reklamerte for ulovlig pengespill: – Svært alvorlig Lotteri- og stiftelsestilsynet har sendt ut beskjed til en rekke norske aviser og bedt dem om å fjerne annonser for ulike spillselskaper.
Flere bekymrer seg: Her er deres kommunikasjons-råd Mange opplever verden blir mer kaotisk, med krig og økonomisk ustabilitet. TRY har samlet åtte råd for de som skal kommunisere i den nye hverdagen.
Pride-festivalene får drahjelp fra byråbransjen Flere av Norges største Pride-festivaler får både faglig og frivillig støtte fra kommunikasjonsbyråer.
Ny scene under Arendalsuka: – Ute etter de som tør å mene noe Retriever og Bohr setter opp Speakers Corner midt i Arendal sentrum under årets Arendalsuke.
Norske mediehus innfører felles standard for videoannonser Vurderer utvidelse til andre annonseformater.
Fra Mindshare til Amedia Annonse: – En stjernesignering Amedia har hentet Peer Morten Løchting til å lede den nye satsingen mot mediebyråene i det nasjonale annonsemarkedet.
Disse deltar i «8 minutes of Change» Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) inviterer til «8 Minutes» 14. mai. Tretten deltakere får hver åtte minutter til å dele sitt syn på endring – personlig, profesjonelt eller samfunnsmessig.
Lønnen skøyt i været da kommunikasjonsbyrået ga fra seg eierskapet Tre av de fem avisene med høyest lønnsvekst var tidligere eid av samme kommunikasjonshus.
Kunder slår alarm: – Frykter monopol og høyere priser Store aktører som Oslo kommune, Bane NOR og Forsvaret advarer Konkurransetilsynet: – Konkurransen forsvinner, og prisene vil øke. Nå vurderes fusjonen som kan endre hele markedet for medieovervåkning.
Dagens Næringsliv styrker den kommersielle avdelingen Henter erfarne rådgivere fra Fantefilm Reklame og Amedia.
Konsernet eier 78 mediehus, men har ingen som jobber spesifikt med kommunikasjon Etter at kommunikasjonssjefen i Polaris Media sluttet, har de så langt ikke ansatt en ny. De har heller ingen andre som jobber spesifikt med kommunikasjon i konsernet.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Elena Hammervold Hinsværk skal jobbe med employer branding i Norwegian Flyselskapet satser på rekruttering, og gir Hinsværk ansvaret for å fronte de ansatte på en positiv måte.