Konsernet eier 78 mediehus, men har ingen som jobber spesifikt med kommunikasjon Etter at kommunikasjonssjefen i Polaris Media sluttet, har de så langt ikke ansatt en ny. De har heller ingen andre som jobber spesifikt med kommunikasjon i konsernet.
Schibsted stakk av med seieren i MFOs Kanalbattle Dette er sjuende år på rad at MFO arrangerer Kanalbattle. I fjor var det Snapchat som gikk av med den store seieren – for andre år på rad.
Elena Hammervold Hinsværk skal jobbe med employer branding i Norwegian Flyselskapet satser på rekruttering, og gir Hinsværk ansvaret for å fronte de ansatte på en positiv måte.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
– Fort gjort å henge seg opp i sitt eget syn på bransjen Kommunikasjons- og markedsføringsfolk fra flere ulike selskaper deltok på kurs sammen, og skal nå opp til eksamen.
Gull til Amedia i INMA Global Media Awards Det er ikke bare INMA som har bitt seg merke i den kommersielle produktutviklingen hos Amedia.
Det store lagersalget? «Det har blitt sagt før, også av undertegnede; Skal norske media utfordre de globale gigantene er det ikke da lurt å samarbeide?», skriver Jan Morten Drange.
Medienes største problem er ikke Meta og Google, det er arroganse «Responsen fra Schibsted og Amedia på min kritikk av annonseproduktene de tilbyr norske annonsører forteller alt om hvorfor norske medier sliter», skriver Ståle Lindblad.
Full strid om annonse-løsninger: – Blir oppgitt Schibsted og Amedia er enige i at de fremdeles har ting å jobbe med. Likevel mener de at mulighetene for å annonsere hos norske medier bør være svært attraktive.
Fyrer løs mot norske medier: – Prosessen for å kjøpe annonser er den samme som for 40 år siden Tirsdag gjestet Ståle Lindblad Dagsnytt 18, og var ikke nådig med løsningene for annonsering hos norske aviser.
ANFO-sjefen om gigantavtalen: – Fornuftig Jan Morten Drange tror avtalen mellom Schibsted og Amedia vil være bra for papir-annonsører.
Snart skal flipfloppene på og skuldrene ned for Young Lions Print-teamet Josephine Berntzen og Markus Schrødahl kan snart puste lettet ut og nyte Cannes-sirkuset. Allerede tirsdag leverer de sitt bidrag i Print-klassen.
Amedia sanket flere priser i New York – Det er en stor ære å motta en så betydningsfull anerkjennelse.
Amedia henter ny leder for analyse og innsikt Ørjan Norbom skal styrke Amedia innenfor fagfeltet: – En meget god rekruttering.
Schibsted og Amedia inngår annonseavtale med Adnami Skal levere annonser med høy påvirkningskraft og rekkevidde på tvers av Norden
NRK og Schibsted er de mest attraktive som arbeidsgiver - kun to byråer inne på topp ti Det viser de siste funnene i Tefts bransjeundersøkelse: TRY og Anorak må ta til takke med henholdsvis sjette og tiende plassering.