Vant «best in show»: – Sånne ting som er mulig med en modig kunde
Volkswagen, PHD og TRY med stakk av med seieren for «The Walking Ads».
(Steen & Strøm – Oslo): – Det føles jævlig bra!
Det er det klare budskapet fra André Skoog, Head of Digital i PHD.
Sammen med Volkswagen, MMG og TRY ble de kåret til «best in show» på Medieprisen.
Caset «The Walking Ads» vant gull i kategorien mediekreativitet og bronse i kategorien mediestrategi.
Kampanjen var for den helelektriske ID.7. Volkswagen lovet at hvis man klarte å gå bilens rekkevidde på 613 kilometer, skulle man få en bil. Vedkommende måtte ha på seg en spesiallaget genser som målte avstanden folk gikk. Samtidig ble de en vandrende reklameplakat for ID.7.
– Det er veldig bra å se at et så ekstremt bra og gjennomarbeidet case får anerkjennelse. Og det viser effekten av å ha et team som jobber godt sammen. Dette er lagarbeid, sier Skoog.
– Det er sånne ting som er mulig å gjøre med en modig kunde, sier Trond Sandø i TRY Reklame.
Tidligere på dagen snakket Orlando Wood fra System 1 om den kreative kraften i reklame, som han mener er i ferd med å bli en mangelvare.
Teamet er enige om at denne kampanjen er en kampanje som viser hva kreativitet og en god idé kan føre til, kombinert med en god strategi.
– Dette er en helt spesiell kampanje der man tenker helt utenfor boksen. Men det må likevel kombineres med strategi og innsikt for at det skal bli bra, sier Dan Ruben Johansen, markedssjef i Volkswagen.
Beathe Stangeland Eide i PHD hadde flere lovord å dele om samarbeidet dem imellom.
– Det har vært fantastisk å jobbe med TRY på en kampanje som vi føler har ganske høy risiko. Men Volkswagen er en kunde som tør, og TRY er et sterkt kreativt byrå. Det gjør jobben vår i PHD litt lettere, sier Eide.
– Hvordan skal dere klare å følge opp denne idéen?
– Det er alltid mulig å overgå det man har gjort. Det er derfor vi går på jobb hver dag, for å gjøre noe nytt og bedre, sier Trond Sandø.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no