– Skal vi bli husket må vi være verdt å huske
Sitcom-legenden Nils Vogt gjester NAF Senter sin nye kampanje for «Service i særklasse».
NAF Senter er mest kjent for EU-kontroll og NAF-tester, samt for å være den «nøytrale» og medlemseide aktøren i bransjen. Det mange ikke vet, er at NAF Senter også tilbyr service og reparasjoner. Nå ruller de ut en storstilt kampanje for å øke kjennskapen til service, i en ny, men kjent innpakning – sitcom.
– Skal vi bli husket, må vi være verdt å huske, så vi ville gjøre kampanjen sjarmerende og humoristisk. Sitcom kjenner de fleste til, og vi syntes det var en gøy idé å lage vår egen, sier Anette Barbo Løvstad, markedssjef i NAF Senter, i pressemeldingen.
I kampanjen kommer ulike folk til NAF Senter fordi de har hørt så mye bra om servicen der, men finner fort ut at det er bilservice det er snakk om. Reklamebyrået ANTI står bak kampanjen, med hele Norges sitcom-legende Nils Vogt i en av rollene.
– For at dette skulle fly, var det viktig å ta sjangeren på alvor og ikke tulle det bort med ironi. Derfor ville vi lage en så ekte sitcom vi kunne, med de som kan det best, sier det kreative teamet i ANTI, Gerd Marie Stangeland og Nina Bugge.
Filmene er regissert av nestor i norsk situasjonskomikk, Endre Bjørnsen, som har regissert over hundre episoder av «Mot i Brøstet», i tillegg til Karl & Co og Hos Martin. Kampanjen er produsert av ANTI, som også bygget et sitcom-studio fra bunnen og gjennomførte egne latteropptak.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no