
Trigger klinket til på Magnet Awards: – Noen kampanjer betyr ekstra mye
Trigger var godt representert og tok med seg flere priser fra prisutdelingen.
(Ingensteds, Oslo):
– Det er helt fantastisk. Man kan ikke si noe annet enn det. Dette er en av kampanjene vi er mest stolt av, fordi den føles ekstremt viktig. Også er det veldig gøy å stå her etter å ha samarbeidet så godt med kunden vår og internt i byrået.
Det sier Marianne Knutsen, strategisk planner i Trigger, til KOM24.
Byrået tok med seg gull i kategoriene «årets kampanje studenter» og «årets helhetlige employer branding» for kampanjen «30 under 30» sammen med Motion Blur, Saint Gobin, Glava, Gyproc, Weber, Amidays og Ann Cathrin Andersen.
Målet har vært å rekruttere flere unge til yrkesfag, blant annet ved å heve anseelsen og statusen disse yrkene har i samfunnet.
– Mange av fagdisiplinene vi har i Trigger har vært involvert, og det er vi veldig stolte av. Jeg har også sittet i juryen, og vet derfor veldig mye om alt det andre som ble sendt inn i kategoriene, sier Fredrik Frogner Juul.
De er enige om at det å jobbe for et større mål gir mening.
– Absolutt. Dette er på mange måter større enn mye annet, og noen kampanjer betyr ekstra mye. Så er det også veldig hyggelig å få henvendelser fra kunden som sier at de får henvendelser fra folk som så kampanjen og velger å søke. Det er en bekreftelse på at det har fungert, sier Hanna Sætre.
Lene Lyck Fasting mener kampanjen viser at kommunikasjon kan brukes til å oppnå noe større, som å endre folks oppfatning av en hel yrkesgruppe.
– Det viser styrken i kommunikasjon. Det er mye i verden som vi kommer til å trenge framover, men vi trenger søren meg kommunikasjon også.
– Så du er uenig med Mímir?, skyter Eystein Nordreval inn med et smil.
– Ja, dette snur kommunikasjonen på hodet, og forteller at de som går yrkesfag kan bli minst like suksessfulle og smarte som andre. Det er ikke en gruppe som bare består av folk som ikke gidder å stå opp om morgenen, sier Fasting.
– Jeg vil også si noen ord om betydningen av modige kunder. Her hadde vi en kunde som ga oss mye tillit, og som var villige til å sette merkevaren sin i skyggen av og til for å fortelle en større historie og si noe på vegne av en hel bransje, sier Juul til slutt.
Trigger tok også gull i kategorien «årets kampanje egne medarbeidere» med «Prosjekt Oss - en god plass å værra på oss sin måte» med NEAS og Magga & Anders. I tillegg tok de sølv i «årets kampanje studenter» med kampanjen «Smak deg frem».
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no