Anorak NoA og Maskinen tok gull under DCC Awards 2025
Torsdag 16. oktober ble årets DCC Awards arrangert på Nasjonalmuseet i Oslo.
DCC Awards skal hedre de beste kreative ideene innen digital utendørsreklame.
Totalt ble det i år sendt inn 79 bidrag til årets konkurranse, skriver arrangør Ocean Outdoor i en pressemelding. Det er ny rekord.
I Commercial-kategorien gikk AnorakNoA til topps med sin kampanje «parker for godt» for nettbil.no, som utmerket seg med en smart og hyperaktuell løsning som begeistret juryen.
I Non-Profit-kategorien var det Maskinen som stakk av med seieren med kampanjen «Før livet kan fortsette».
I studentkategorien, der Coca-Cola sto bak årets case, gikk seieren til Kristiania-studentene Hafsteinn Runarsson, Håkon Eriksson & Hugo Hedquist, som imponerte juryen med en nostalgisk og kreativ idé. Det var en en digital skattejakt som ifølge juryen traff blink på Coca-Colas målsettinger.
Vinnerne får realisert kampanjene sine på Ocean Outdoors digitale nettverk. Som tidligere år vil gullvinnerne i Commercial- og Non-Profit-kategoriene også konkurrere internasjonalt mot DCC-vinnere fra Storbritannia, Nederland, Tyskland, Sverige, Danmark og Finland i DCC Grand Prix.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no